معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درخصوص پدیده تکدی گری کودکان در پایتخت گفت: کودکان متکدی در برخی مناطق تهران روزانه 50 تا 70 هزار تومان درآمد کسب می کنند.

سلامت نیوز:  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درخصوص پدیده تکدی گری کودکان در پایتخت گفت: کودکان متکدی در برخی مناطق تهران روزانه 50 تا 70 هزار تومان درآمد کسب می کنند. 

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه تکدی گری کودکان در شهر تهران پدیده ای اجتماعی بوده که رو به افزایش است، اظهار داشت: افراد و خانواده هایی که پشت مسأله تکدی گری کودکان هستند از عاطفه مردم سوء استفاده می کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: نکته اساسی این است که در بحث متکدیان کودک باید رفتار اجتماعی مردم تغییر کند. این کودکان در برخی ساعات روز تکدی گری می کنند و در همین ساعات کم روزانه 50 تا 70 هزار تومان درآمد کسب می کنند. این کودکان کار می کنند و درآمد آن ها را صاحبان و یا فرصت‌ طلبان به جیب می‌ زنند.

فعالیت 5 مرکز نگهداری متکدیان

وی با اشاره به مراکز نگهداری کودکان متکدی افزود: دو مرکز در تهران داریم اما هدف ما حرکت به سمت مددکاری اجتماعی است تا اینکه کودکان را در مراکز نگهداری کنیم. از سال قبل مراکز کودک و خانواده را راه اندازی کردیم، در حال حاضر مراکزی برای نگهداری متکدیان در استان های البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، همدان و خوزستان فعال است.

فرید خاطرنشان کرد: ما با توسعه مراکز شبانه ‌روزی برای کودکان کار موافق نیستیم، از طرفی یکی از اولویت هایی که ما در مراکز نگهداری متکدیان کودک داریم این است که باید بتوانیم خدمات روزانه را به کودکان بدهیم خدماتی مانند بحث سوادآموزی و بهداشت را به آن ها یاد دهیم.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی تصریح کرد: برای مسأله ساماندهی متکدیان در سال جاری اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان در شهر تهران به این موضوع اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha