مدیركل امور آموزش و همكاری‌های علمی سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به افزایش ۱۵.۹ درصدی موارد قصور دندانپزشكی در هشت ماهه امسال گفت: ۱۷۰ دندانپزشک محکوم شدند.

۱۷۰ دندانپزشک محکوم شدند

سلامت نیوز: مدیركل امور آموزش و همكاری‌های علمی سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به افزایش ۱۵.۹ درصدی موارد قصور دندانپزشكی در هشت ماهه امسال گفت: ۱۷۰ دندانپزشک محکوم شدند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مدیركل امور آموزش و همكاری‌های علمی سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به افزایش ۱۵.۹ درصدی موارد قصور دندانپزشكی در هشت ماهه امسال گفت: در این مدت ۳۰۶ دندان‌پزشك مورد شكایت واقع شدند و پرونده آنان به دلیل قصور دندانپزشكی در كمیسیون‌های پزشكی قانونی بررسی شد؛ از این تعداد ۱۷۰ مورد منجر به محكومیت و ۱۳۶ مورد منجر به تبرئه شده است.

 ‌دكتر مسعود قادی پاشا گفت: قصور دندانپزشكی از جمله موضوعات مورد بررسی در كمیسیون‌های پزشكی قانونی است كه بر اساس آمارهای موجود در هشت ماهه امسال قصور دندانپزشكی از نظر فراوانی تعداد موارد بررسی در مقایسه با دیگر رشته های تخصصی در رتبه چهارم قرار داشته ‌است. (پس از جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی)

وی با بیان اینكه سازمان پزشكی قانونی كشور ضمن رسیدگی به موارد قصور دندانپزشكی، خود در بسیاری پرونده‌ها با كمك دندانپزشكان قانونی به موضوعات رسیدگی كرده و پاسخ مراجع را می دهد، اظهار داشت: دندانپزشكی قانونی در بسیاری موارد از جمله بررسی صدمات ایجاد شده در تصادف و نزاع، تعیین سن، تعیین هویت افراد زنده، تعیین هویت اجساد به ویژه در حوادث دسته جمعی مانند سقوط هواپیما، سوختگی، زلزله و ... كاربرد دارد و به همین دلیل امروزه یكی از شاخه‌های تخصصی و با اهمیت در پزشكی قانونی دنیا محسوب می شود.

برگزاری كنفرانس یكروزه دندان‌پزشكی قانونی

دكتر قادی پاشا تصریح كرد: از آنجا كه سازمان پزشكی قانونی كشور در مواردی به استعلامات قضایی با كمك علم دندان‌پزشكی قانونی پاسخ می دهد بر آن شدیم تا كنفرانسی با موضوع دندانپزشكی قانونی ویژه همكاران دندانپزشك قانونی در سازمان برگزار كنیم.

مدیركل امور آموزش و همكاری‌های علمی سازمان با تأكید بر اینكه كسب دانش جدید یكی از اهداف دفتر آموزش است،‌ ادامه داد: كنفرانس یكروزه دندان‌پزشكی قانونی روز ۲۹ بهمن ماه در ستاد سازمان برگزار می شود كه عمده مخاطبان آن همكاران دندانپزشك قانونی از سراسر كشور هستند، ضمن آنكه امكان حضور سایر دندانپزشكان نیز در این كنفرانس وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه یكی از محورهای مورد بررسی در این كنفرانس "آسیب‌های ساختگی دهان و دندان" است، یادآور شد: یكی از موضوعاتی كه در معاینات بالینی پزشكی قانونی با آن مواجه هستیم بحث آسیب‌های ساختگی دهان و دندان است بنابراین در این كنفرانس به طور ویژه به این امر پرداخته می شود.
دكتر قادی‌پاشا خاطرنشان كرد: تروماتولوژی فك و صورت از دیدگاه رادیولوژی، قصور و تقصر و مروری بر قانون مجازات اسلامی، بررسی موارد قصور دندانپزشكی، تعیین هویت بر اساس معاینه دندان، خطاهای شایع در روش‌های نوین درمانی و ... از دیگر موضوعات مورد بررسی در این كنفرانس است.

به گفته وی در كنفرانس یكروزه دندانپزشكی قانونی پانلی با حضور سخنرانان و شركت‌كنندگان به منظور بررسی مشكلات رایج در صدور گواهی‌های دندانپزشكی برگزار می شود كه در آن مشكلات موجود در سراسر كشور جمع‌آوری، دسته‌بندی و توسط اساتید پاسخ داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha