محققان دانشگاه ایالتی جورجیا موفق به تولید دارویی شده اند که عوارض جانبی داروهای رایج بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهد.

سلامت نیوز: محققان دانشگاه ایالتی جورجیا موفق به تولید دارویی شده اند که عوارض جانبی داروهای رایج بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهد. 

به گزارش ایرنا از هلث، التهاب، پاسخ طبیعی سیستم ایمنی بدن است؛ اما زمانی که این پاسخ بیش از حد فعال باشد، باعث صدمه به بافت های مختلف بدن می شود که به آن التهاب مزمن می گویند. ورم مفاصل، بیماری مزمن انسداد ریه، آسیب های کبدی، احتباس مایعات در بدن، عفونت گوش و چاقی جزو این التهابات مزمن قلمداد می شوند.

معمولا بیماری های التهابی مزمن با داروهای گلوکوکورتیکوئید که یک خانواده از هورمون های استروییدی هستند درمان می شوند که عوارض جانبی جدی دارند.

اضافه وزن، ضعف سیستم استخوانی، دیابت، افزایش فشار خون، تحریکات پوستی، آکنه، قاعدگی نامنظم، خستگی مزمن و افسردگی از شایع ترین عوارض جانبی این دارو ها محسوب می شوند.

محققان برای حل این مشکل، گروه جدیدی از داروهای ضد التهابی را توسعه داده اند که با باکتری های ناشی از التهاب مقابله می کنند. این داروها هیچ عارضه جانبی به دنبال ندارد و قرار است پس از تکمیل آزمایش ها وارد بازار شود.

این داروها پروتئین های MyD88 و IRAK را که جزو هسته مرکزی بدن هستند مورد هدف قرار می دهند.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که هنرهای رزمی چینی در کاهش التهاب ناشی از سرطان بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha