رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد: آلایندگی ایجاد شده توسط هر خودرو ی فرسوده در شهرها برابر با 50 خودرو یورو 4 و 22 برابر خودرو یورو 2 است.

سلامت نیوز: رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد: آلایندگی ایجاد شده توسط هر خودرو ی فرسوده در شهرها برابر با 50 خودرو یورو 4 و 22 برابر خودرو یورو 2 است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس علیرضا فیض بخش با اشاره به اینکه هوای پاک و شهری سالم ضرورتی است که تمام دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و در تحقق آن بکوشند گفت: هر ساله در فصل زمستان و تراکم زیاد آلایندگی‌ها به این تکاپو وادار می‌شویم که اقدامی در این خصوص انجام دهیم اما متاسفانه تصمیمات و مدیریت نابخردانه در گذشته مشکلاتی ایجاد نموده است که متاسفانه گریبان گیر ما شده است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال 92 حدود یک میلیون 400 هزار دستگاه خودرو اسقاط شده و در سال 93 تلاش شد با رویکردی جدید این اقدام صورت گیرد.

فیض بخش به خروج 228 هزار دستگاه خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل در سال 93 اشاره کرد و افزود: قانونی که از سال 88 تا بحال اجرایی نشده بود را اجرا کردیم و موفق شدیم اسقاط خودرو های فرسوده را سرعت ببخشیم.

وی نقش و همکاری واردکنندگان خودرو را در این اقدام پر رنگ دانست و افزود: در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تمام تلاشمان بر این است تا با سیاست گذاری و اقدامات پیش برنده ضمن سرعت بخشیدن به روند اسقاط بخش خصوصی را در این کار فعال نماییم که در این راه مراکز اسقاط و بازیافت خودرو و واردکنندگان همکاری خوبی داشته اند.

فیض بخش در پایان با انتقاد از تردد و تولید موتور سیکلت های بی کیفیت بنزینی و میزان آلایندگی که برای کلان شهرها ایجاد می‌کنند از همه دستگاه ها خواست تا با همکاری و تعامل این مشکل را چاره اندیشی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha