دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 135724

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اعلام کرد: فولیک اسید سالانه 1300 نوزاد را در این کشور از خطر ابتلا به نارسایی‌ مغزی و نخاعی مادرزادی حفظ می‌کند.

سلامت نیوزمرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اعلام کرد: فولیک اسید سالانه 1300 نوزاد را در این کشور از خطر ابتلا به نارسایی‌ مغزی و نخاعی مادرزادی حفظ می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، غنی کردن مواد خوراکی و غلات با این ویتامین موجب شده 1300 نوزاد در آمریکا سالانه از ابتلا به نارسایی‌های مغزی و نخاعی مادرزادی در امان بمانند. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا تعداد نوزادانی که در این کشور به این نارسایی‌ها مبتلا شده‌اند از سال 1998، 35 درصد کاهش داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که به رغم غنی کردن غلات با فولیک اسید همچنان بسیاری از زنان میزان کافی از این ویتامین را دریافت نمی‌کنند. طبق اعلام این مرکز تمامی زنان باید ویتامین‌های حاوی فولیک اسید را مصرف کنند اما تنها یک سوم زنان این توصیه را رعایت می‌کنند.

پزشکان همچنین توصیه می‌کنند زنان می‌توانند از مواد خوراکی طبیعی حاوی فولیک اسید همچون عدس، لوبیای سیاه، آب پرتقال و مواد خوراکی غنی شده با فولیک اسید از قبیل نان و پاستا مصرف کنند.

به گزارش ساینس دیلی، پزشکان همچنین به زنانی که در بارداری پیشین خود نوزادان مبتلا به نارسایی مغزی و نخاعی مادرزادی به دنیا آورده‌اند توصیه می‌کنند در بارداری بعدی و حداقل چهار هفته پیش از باردار شدن میزان بالایی فولیک اسید مصرف کنند و آن را تا سه ماهه نخست بارداری ادامه دهند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha