دکتر هاشمی در بازدید از مرکز سلامت جامع حضرت ولیعصر (عج) شیراز، مراکز سلامت جامع را زمینه ساز اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده شهری دانست.

مراکز سلامت جامع، زمینه ساز اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده شهری

سلامت نیوز: دکتر هاشمی در بازدید از مرکز سلامت جامع حضرت ولیعصر (عج) شیراز، مراکز سلامت جامع را زمینه ساز اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده شهری دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر هاشمی در این بازدید از تمامی بخش های مرکز سلامت جامع دیدن کرد و روند خدمت رسانی به مردم در این مرکز در قالب برنامه پزشک خانواده را مورد بررسی قرار داد.

همچنین وزیر بهداشت به ارزیابی پرونده های تکمیل شده در این مرکز پرداخت و با کارکنان مرکز سلامت حضرت ولیعصر(عج) نیز پیرامون روند اجرای برنامه تحول در نظام سلامت و اجرای برنامه پزشک خانواده شهری گفت و گو کرد.

گفتنی است، مرکز سلامت جامع حضرت ولیعصر (عج) شیراز، درمانگاه های منتخب اقبال، هخامنش، پردیس و امیرالمومنین (ع) را تحت پوشش دارد.

این مرکز در محله شاقل بیگی شیراز واقع شده و با چهار مراقب سلامت، دندان پزشک و کارشناسان تغذیه، روان شناس، کارشناس بهداشت روان و کارشناسان آزمایشگاه و بهداشت محیط به مردم این منطقه ارائه خدمت می کنند.

تاکنون 6 هزار نفر تحت پوشش مرکز سلامت جامع ولیعصر (عج) قرار گرفته اند و از خدمات موجود این مرکز استفاده می نمایند.

به ازای هر سه هزار نفر جمعیت، یک مراقب سلامت، یک پزشک خانواده و دستیار به ارائه خدمت پرداخته و خدمات بهداشتی اولیه به صورت فعال به افراد ارائه می شود که مجموعه اقدامات انجام شده در این مرکز، موجب بهبود شاخص های بهداشتی در مناطق شهری خواهد شد.

مرکز سلامت جامع به ارائه خدمات سلامت به صورت فعال، برای تمامی اعضای خانواده، اعم از نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، مادران باردار، میانسالان، سالمندان و خدمات سلامت باروری با همکاری پزشک خانواده و دستیاران آنها و همچنین مراقبان سلامت می پردازد.

مراکز سلامت جامع به منظور سازماندهی ارتباط فراهم کنندگان خدمات بهداشتی اولیه (تیم بهداشت) و ارائه دهندگان خدمات مراقبتی درمانی و سلامتی (تیم پزشک خانواده شهری) راه اندازی شده اند و تاکنون 38 مرکز در استان فارس فعال هستند که 8 مورد از آنها در شیراز واقع شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha