دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، نخستین کتابخانه "دنیای دارو" را برای استفاده دانش آموزان دائر کرد.

آئین افتتاح این کتابخانه، امروز  با حضور دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، معاون غذا و داروی علوم پزشکی ایران و مدیر دارو و مواد مخدّر این دانشگاه برگزار شد.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در حاشیه این آئین، هدف از تاسیس این کتابخانه را ارتقای فرهنگ مصرف صحیح دارو توسط کودکان عنوان کرد.

به گفته فاطمه سلیمانی، دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز به فراخور نوع امکاناتی که دارند، این کتابخانه ها را در مدارس دائر می کنند.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: مربیان بهداشت، دانش آموزان 10 مدرسه دیگر نیز در محدوده پوششی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه ارتقای فرهنگ مصرف صحیح دارو تحت آموزش قرار می گیرند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نویسندگان کشور که در حوزه کودکان قلم می زنند، هنوز در خصوص دارو و آموزش مصرف صحیح آن از طریق داستان به کودکان وارد نشده اند.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، از برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلب نویسندگان حوزه کودک در راستای خلق داستان های کودکانه در زمینه بهداشت و دارو خبر داد و اعلام کرد: وزارت بهداشت به نشر پنج جلد کتاب برای بچه ها در زمینه دارو اقدام کرده است.

دکتر عباس رضوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز قلم زدن در حوزه دارو و فرهنگ مصرف آن برای کودکان را کار بسیار سختی دانست و تاکید کرد: جذب نویسندگان کتاب کودک در این زمینه برنامه ریزی می طلبد.

"میکروب های خوب و میکروب های بد"‌، "درمان عفونت با استفاده از دارو"، "ورزش مهربان و اشتباه مرتضی"‌ و "وقتی سئوال دارم از کی بپرسم؟"‌، از جمله کتاب هایی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دانش آموزان منتشر شده است.
 
"کتابخانه دنیای دارو"، در دبستان پسرانه "محمدباقر صدر" در کوی نصر تهران، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، گشایش یافت.

منطقه غرب شهر تهران، شهرستان کرج، ساوجبلاغ، شهریار، رباط کریم و نظر آباد از حوزه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha