دبیرکل خانه پرستار، نسبت به اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پس از گذشت سالها از تصویب آن در مجلس، به شدت انتقاد کرد.

ماجرای اختلاف پرداختی پزشک و پرستار/واکنش به نامه رئیس نظام پزشکی

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار، نسبت به اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پس از گذشت سالها از تصویب آن در مجلس، به شدت انتقاد کرد.
محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: متاسفانه پیگیری های فراوان جامعه پرستاری در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تاکنون به بهانه های واهی، به نتیجه نرسیده است.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت از قانون تمکین نمی کند، افزود: جامعه پرستاری، از تمام راههای تمکین وزارت بهداشت برای اجرای قانون استفاده کرده ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

شریفی مقدم با اشاره به ابلاغ نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تاکید کرد: این موضوع باعث شده تا نتوانیم از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر اجرای این قانون باشیم. بنابراین، شکایت های خود را به کمیسیون اصل نود مجلس داده ایم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اعلام اینکه در حدود 45 روز قبل نشستی را با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس داشتیم، تاکید کرد: در آن نشست، اعضای کمیسیون اصل 90 از وزارت بهداشت خواستند ظرف دو ماه آینده ملزم به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند.

وی با اشاره به گلایه هایی که از پرستاران می شود، گفت: جامعه پرستاری، خیلی ساده و شفاف خواسته های معقول خودش را مطرح می کند و شاید مهمترین خواسته ما، کاهش اختلاف پرداختی در نظام سلامت است.

شریفی مقدم ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت نه تنها قانون را اجرا نمی کند، بلکه در فضای رسانه ای از گروه خاص، اعلام حمایت می کند.

دبیرکل خانه پرستار با اعلام اینکه موضوع اختلاف پرداختی پزشک و پرستار تا 100 برابر است و این موضوعی نیست که بشود آن را کتمان کرد، افزود: اخیرا رئیس کل سازمان نظام پزشکی نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی نوشته و از آنها خواسته که میزان درآمد و کارانه دریافتی خود را اعلام کنند.

وی در همین زمینه اظهارداشت: پیام ما به رئیس کل سازمان نظام پزشکی این است که نیازی به استعلام فیش های حقوقی پزشکان نیست. کافی است که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، بررسی این موضوع را به نماینده ای خارج از این سازمان بدهد تا مسائل مالی مورد بررسی شود.

شریفی مقدم تاکید کرد: ما حاضر هستیم به صورت محرمانه این درآمدها را بررسی کنیم و نتایج آن را در اختیار دوستان قرار دهیم.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری اختلاف پرداختی تا 100 برابر را بر نمی تابد، افزود: کم توجهی مسئولین وزارت بهداشت به دغدغه ها و مشکلات پرستاران، حساسیت برانگیز شده است. لذا، جامعه پرستاری تصمیم گرفته در گام اول، در جشن روز پرستار شرکت نکند.

لازم به ذکر است، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تابستان سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • farshid ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    25 0
    درود بر جناب آقاي شريفي مقدم و سايت محترم سلامت نيوز. اميدوتريم مسئولين امر تصميمات درستي درباره وضعيت حاكم بر جامعه درمان بگيرند و از ادامه اين بي عدالتيها دست بردارند.جامعه 93 درصدي درمان كشور خواهان اجراي بي قيد و شرط قانون 8 سال بر زمين مانده تعرفه گذاري خدمات پرستاري ميباشد به طوري كه اختلاف درآمد بين پزشك و پرستار به 3 برابر برسد نه بخشنامه هايي مانند پرداخت مبتني بر عملكرد كه قانون گريز و سليقه اي است.اميدواريم بيشتر از اين به جامعه خدوم كادر درمان اهانت ننمايند.ما همه تا حصول مطالبات به حقمان از پا نخواهيم نشست.
  • نادر ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    25 0
    اگر اراده جدی وجود داشته باشد میتوانید با مراجعه به بیمارستان ها به اختلاف بالای صدبرابری پرستار و پزشک پی ببرید.
  • جواد ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    27 0
    درست است ما پرستاران از نظرات جناب شریفی مقدم حمابت کرده و ایشان را نماینده ی فعال و حق طلب خویش می دانیم و حرف ایشان حرف همه ی ماست.
  • پرستار ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    27 0
    ااخه این وزارت فقط وزارت پزشکان نخبه ست!!!واسه همینم از همون عده خاص و نخبه حمتیت میکنه
    • afshin ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
      2 0
      پزشكي و نخبگي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به نظر شما به پزشكي كه وسط CPR اونم ايست قلبي جاي آدرنالين ميگه ايمي پنم بزنيد، بايد گفت نخبه!!!؟؟؟ "نخاله" بيشتر لايقشه
  • حامد ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    27 1
    شفاف سازی کنید تا واقعیت برای همه مشخص شود این حق هر ایرانیست.
  • مریم ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    9 0
    تمام گفته های ایشان درست وکامل است وهمه ماپرستاران ایشان راقبول داریم وبه ایشان افتخارمیکنیم وامیدواریم مسوولین وزارت بهداشت دیگه فهمیده باشندکه صبرتمام شده ومامیخوایم که تعرفه های پرستاری که قانونی است وثبت شده به مرحله اجرادربیاید دیگربس است جامعه پرستاری بیداروهوشیارشده که بایدخودشان حقشان رابگیرندوگرنه دادنی نیست آیاهفت سال بس نیست تاکی حقمان پایمال شود وشما بخواهید که دم زده نشود به خداظلم است ومامیدانیم حقمان است که اعتراض کنیم وبفهمانیم سکوت ماازرضایت نیست ازنجابت است خودتان لطف کنیددرموردخودتان وکاراتون قضاوت کنیدکه چقدر ناعادلانه بااین قشرزحمت کش رفتارشده وناحقی تاکی؟؟؟؟؟
  • پیراپزشکی ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    9 1
    درود بر آقای شریفی مقدم . ایشان نماینده جامعه پرستاری هستند و حمایتمان را از ایشان اعلام میداریم.این رییس نظام پزشکی هم یه دروغگویی است مثل اون وزیر دروغگو . زیرا خودشون هم میدونند چقدر کارانه میگیرند و اختلافها بیشتر از 100 برابر است و این کاراشون فقط سیاه کاری و سناریو است
  • ایرج ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    10 0
    تفاوت اشتباهی پرداخت کارانه در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بی عدالتی درنظام سلامت رابه همگان ثابت کردوجای هیچ صحبتی را رانگذاشت جناب آقای شریفی مقدم احتیاج به بررسی واثبات نیست.
  • پرستارخصوصي ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    13 1
    ماپرستاران خصوصي خواهان عدالت درپرداخت به تيم درمان هستيم نهه اينكه پيراپزشكان حقوق اداره كار بگيرند وپزشك درامدنجومي داشته باشد درامدها را با تركيه واروپاو دنيا مقايسه كنيد
  • الی ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    21 1
    کاملا داره در حق پرستارا اجحاف میشه و کسی گوشش بدهکار نیست،کسی درد مارو نمیفهمه،من هیچ‌وقت جشن پرستار شرکت نکردم چون وقتشو ندارم، چون جشن گرفتن دل و دماغ میخواد که برای ما دل و دماغی نذاشتن، هیچی درست نشده،هيچوقت هم نمیذارن درست شه،چرا تو کشوری که افتخار شیعه علی رو بر سینه میزنیم اینقدر راحت به همه ظلم میشه و هیچکی راضی نیست،پرستارایی که نه حقوقشون درست شده،نه کارانشون،نه ساعت کاریشون،نه ساعت اضافه کاریشون، واقعاً کجا داریم میریم، کی تو جشنهای پرستار، پرستارا شرکت کردن،غیر از اونایی که براشون داشته و به نفعشون بوده،خواهشا" به داد پرستاری برسید، پرستاری داره تو این کشور هدر میره،حیف ما پرستارا واقعا که داریم از جوونی،سلامتی،خانواده هامون،کم میذاریم برای این شغل،درکنار آدمایی که همونقدر که سوادشون بالاست و نخبه ان، (البته از نظر خودشون وگرنه که هیچی بارشون نیست)، همونقدر شعورشون پایینه،