براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴، ۷ میلیون نفر در دنیا بر اثر آلودگی هوا از دنیا رفته‌اند و همچنین از هر ۸ نفر یک نفر به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کند.

سلامت نیوز: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴، ۷ میلیون نفر در دنیا بر اثر آلودگی هوا از دنیا رفته‌اند و همچنین از هر ۸ نفر یک نفر به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ علی صابری امروز (سه شنبه) در صد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: از شهرداری منطقه ۱۳ بازدیدی داشتم که طی این بازدید درباره مناسب سازی معابر در این منطقه شهرداری صحبت‌هایی صورت گرفت و آقای ذاکری شهردار این منطقه مطرح کردند که این منطقه در خصوص مناسب‌سازی معابر رتبه اول را دارد و نخبگان ساکن در آن منطقه که در این جلسه حضور داشتند نیز این موضوع را تایید کردند.

صابری تاکید کرد: در خصوص وضعیت شهرداری و شهردار منطقه ۱۱ ابهاماتی در زمینه اینکه شهردار عزل شده یا استعفا داده، وجود دارد.

در ادامه حافظی عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به روز هوای پاک، اظهار کرد: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴، ۷ میلیون نفر در دنیا بر اثر آلودگی هوا از دنیا رفته‌اند و همچنین از هر ۸ نفر یک نفر به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کند.

حافظی با اشاره به اینکه این آمار نسبت به ۱۰ سال قبل دو برابر شده است، افزود: ۴ هزار و ۶۰۰ نفر طی یکسال گذشته بر اثر آلودگی هوا فوت کردند.

وی ادامه داد: اعداد اعلام شده در گزارش‌ها برای تعیین میزان آلودگی هوا عدد میانگین است، در حالی که بر اساس استاندارد‌ها، ایستگاه‌ها باید بالا‌ترین اعداد را مبنای آلودگی هوا قرار دهند، از همین رو پیشنهاد می‌شود در اعلام آلودگی هوا عدد استاندارد را اعلام کنند.

حافظی با اشاره به احداث ساختمان جدید پژوهشگاه رویان گفت: کمیته تخصیص اعتبار در بند ۳ مصوبه خود، مجوز احداث این ساختمان را داده، و سوال این است؛ در مصوبه اعتبارات این پروژه‌، کمیته تخصیص با کدام مجوز شورا بودجه و اجازه ساخت را صادر کرده، چرا که این کار حق شوراست.

وی با اشاره به اینکه در این مصوبه عنوان شده که پروژه پس ابلاغ شورا اجرا شود، افزود: در حال حاضر شورا تبدیل به ماشین امضا شده که این مساله نشانه خودکامگی شهرداری است و از این نهاد توقع دارم به قانون احترام بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha