سرپرست دفتر تغییرات هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق موافقت نامه ای که امسال با محوریت طرح های تملک دارایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعقد شد محیط زیست اجازه ارائه تسهیلات را برای نوسازی خودروهای فرسوده را ندارد.

سلامت نیوز:  سرپرست دفتر تغییرات هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق موافقت نامه ای که امسال با محوریت طرح های تملک دارایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعقد شد محیط زیست اجازه ارائه تسهیلات را برای نوسازی خودروهای فرسوده را ندارد.

مسعود زندی در گفت‌وگو با میزان با ابراز تاسف از این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در طرح تملک دارایی و بحث پایش و کنترل آلودگی هوا فقط فعالیت هایی را از ما پذیرفته است که ارائه تسهیلات جهت خروج خودروهای فرسوده در آن جای ندارد، اظهار کرد: در طرح تملک دارایی که برای بخش آلودگی هوا پیش از این در دست داشتیم  این امکان وجود داشت که اعتبارهایی جهت ارائه تسهیلات برای از رده خارج کردن مینی بوس ها یا تاکسی های فرسوده ارائه شود.

وی عنوان کرد: اما امسال در موافقت نامه ای که برای طرح های تملک دارایی وجود دارد سازمان حفاظت محیط زیست اجازه ارائه تسهیلات را ندارد.

سرپرست دفتر تغییرات هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این موضوع به عنوان یک مشکل همچنان باقی است و نمی توانیم برای خودروهای فرسوده مشوق هایی را در نظر بگیریم.

زندی با بیان این که در نظر گرفتن مشوق برای استفاده از خودروهای برقی نیز منوط به حذف سود بازرگانی و گمرک است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ورود خودروهای برقی سود بازرگانی را حذف کرده اند در نتیجه دیگر مبلغی به این عنوان برای واردات خودروهای برقی پرداخت نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر تنها اقدامی که سازمان محیط زیست توانست انجام دهد، پیگیری این موضوع بود که به عنوان مصوبه در قوانین و مقررات حذف سود بازرگانی را از خودروهای برقی معاف کند.

سرپرست دفتر تغییرات هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با ابراز امیدواری از این که بتوانیم زمانی تسهیلاتی را برای حذف منابع سیار آلودگی ارائه دهیم، گفت: در حال حاضر تنها با رایزنی های صورت گرفته با دستگاه های ذی ربط توانسته ایم موضوع را تا حدودی ساماندهی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha