مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر از شناسایی ۵۱ سایت فارسی‌زبان در پوشش سایت‌ علمی خبر داد که به جذب مشتری، معرفی الگوی مصرف موادمخدر و شیوه مصرف موادمخدر می‌پردازند. پلیس در حال شناسایی این سایت‌هاست.

سلامت نیوز: مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر از شناسایی ۵۱ سایت فارسی‌زبان در پوشش سایت‌ علمی خبر داد که به جذب مشتری، معرفی الگوی مصرف موادمخدر و شیوه مصرف موادمخدر می‌پردازند. پلیس در حال شناسایی این سایت‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،کافی است نام ماری‌جوآنا یا هر ماده مخدر دیگری را در شبکه‌های اجتماعی و گوگل سرچ کنید تا با ده‌ها صفحه و سایتی مواجه شوید که به فروش موادمخدر با تحویل در منزل اقدام می کنند؛ فروشی با انتخاب‌های متنوع و حتی هدایا و اشانتیون‌هایی که مشتریان را تشویق به خرید از آنها می‌کند؛ سایت‌ها و صفحه‌هایی که رشدی قارچ‌گونه دارند و به ابزار بازاریابی خوبی برای کارتل‌های فروش موادمخدر و ساقی‌هایی با یک آشپزخانه کوچک در آپارتمانشان تبدیل شده‌اند. تازه این سایت‌ها و صفحه‌ها محدوده فروششان را هم مشخص کرده‌اند؛ از آبادان در جنوب ایران تا آباده فارس در مرکز و تهران و رشت در شمال؛ صفحه‌ای برای فروش کوکایین در اصفهان تا فروش علف در کرج. حتی سایتی به زبان فارسی که ادعا می‌کند به سراسر نقاط جهان شاهدانه ارسال می‌کند.

حالا اما به‌گفته حمید صرامی، مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر، تعدادی از این سایت‌ها شناسایی شده و پلیس فتا به برخورد با این سایت‌ها مبادرت می‌کند.

وی در گفت‌وگو با «فارس» گفته: این سایت‌ها به مشتریان خود توصیه می‌کنند که مصرف موادمخدر مفید است و با ارایه یک فریب فرهنگی در لابه‌لای این سایت‌ها به جذب مشتری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ما در دهه٨٠ شاهد تغییر چهار الگوی مصرف موادمخدر بوده‌ایم، گفت: این الگوی مصرف از تریاک به‌سمت کراک، شیشه و از شیشه ممکن است به سمت مصرف چندماده‌ای موادمخدر برود.

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: ‌دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ملی نباید یک ماده مخدر مانند کراک را پررنگ کنند و جامعه احساس کند که مثلا ماده مخدر شیشه خوب است و به سمت آن برود. یا رسانه‌ها به شیشه بپردازند و جامعه به سمت مصرف چندموادی برود.
 
صرامی تصریح کرد: اکنون ما در برخی از جمعیت‌های نمونه و کوچک می‌بینیم که شیشه با هرویین ‌یا شیشه با حشیش مصرف می‌شود، شیشه با تریاک رواج دارد و گاهی هم می‌بینیم الکل، شیشه و هرویین با هم مصرف می‌شود قطعا خطراتی که در مصرف الگوی چندماده‌ای وجود دارد بسیار زیاد است چراکه درمان سختی خواهد داشت و مداخله درمانی و روان‌درمانی سخت‌تر می‌شود. وی ادامه داد: برای اینکه الگوی مصرف موادمخدر به چندماده‌ای نرسد، حتما رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های الکترونیکی باید مضرات و خطرات مصرف تمام انواع موادمخدر را مدنظر قرار دهند.

این اظهارات صرامی در حالی است که چندی پیش هم عباس دیلمی‌زاده، مدیرعامل جمعیت تولد دوباره در سلسله‌نشست‌های حوزه رفاه اجتماعی برای تدوین برنامه ششم توسعه گفته بود: دوره رشد مصرف شیشه در کشور تمام شد و ما در آینده مشکل چندمصرفی موادمخدر و مصرف ٢٦درصدی همزمان چند ماده مخدر توسط معتادان را خواهیم داشت اما نمی‌توانیم مشکلاتی از این دست را پیش‌بینی کنیم چراکه سیستم و ساختاری برای پیش‌بینی آن نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha