همزمان با گرامیداشت روز هوای پاک صبح امروز طی مراسمی ، جشن انتقال شرکت ایران ابزار به خارج از تهران در محل این واحد صنعتی برگزار گردید.

سلامت نیوز: همزمان با گرامیداشت روز هوای پاک صبح امروز طی مراسمی ، جشن انتقال شرکت ایران ابزار به خارج از تهران در محل این واحد صنعتی برگزار گردید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات ) محمدهادی حیدرزاده در این مراسم گفت : شرکت بزرگ ایران ابزار که ازحدود 50 سال قبل در این منطقه مستقر گردیده ، تحت مدیریت بنیاد مستضعان و جانبازان کشور می باشد.

وی با اشاره به پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در یک سال گذشته جهت انتقال این شرکت به خارج از تهران افزود : با توجه به رویکرد فعالیت و برنامه توسعه ای این شرکت در نهایت با پیگیری های انجام شده این کارخانه به شهرک صنعتی البرز در استان قزوین منتقل شد.

 حیدرزاده با بیان اینکه با انتقال این شرکت به خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران یک گام بزرگ در شرق تهران درخصوص آغاز خروج صنایع برداشته شده است اظهار داشت : حدود 50سال قبل که این مجموعه در این منطقه مستقر شد این منطقه به نوعی در حریم شهر قرار داشت اما متاسفانه امروزه جزو محدوده شهر تهران می باشد و در اطراف این کارخانه زون مسکونی قرار گرفته است و این لکه صنعتی لاجرم به مرور می بایست از این منطقه منتقل می شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه انتقال این شرکت به خارج از تهران مزیت های خوبی داشته ، تصریح کرد : در کنار خروج یک لکه صنعتی از تهران می توان امید این را داشت که زمین بزرگ این مجموعه در آینده نزدیک به حوزه خدماتی در شرق تهران اختصاص داده شود.

 وی در ادامه گفت : این انتقال نشانگر این است که مدیران این مجموعه به تعهدات اجتماعی خود در حوزه محیط زیست توجه داشته و به آن عمل کرده اند.


حیدرزاده صنایع را به 3 دسته قرمز،زرد و سبز تقسیم کرد و گفت: در حال حاضر 30 هزار واحد صنعتی در سطح استان تهران فعال است که بخشی از آن درقالب گروه زرد قرار می گیرند که باید نوسازی و اصلاح شود و برخی صنایع هم در قالب گروه سبز هستند که با رعایت ضوابط زیست محیطی فعالیت می کنند.

وی بااشاره به وضعیت قرمز 200 صنعت در استان ادامه داد:صنایع قرمز به علت آلایندگی آب و هوا وخاک در اولویت خروج از شهر هستند که باید هرچه زودتر به خارج از شعاع 120کیلومتری تهران منتقل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha