دبیر علمی و اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: هنوز یک مرکز جامع درمان صرع در کشور نداریم در حالی که بیماری شایع صرع باید جزو بیماریهای خاص در کشور تعریف شود.

سلامت نیوز: دبیر علمی و اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: هنوز یک مرکز جامع درمان صرع در کشور نداریم در حالی که بیماری شایع صرع باید جزو بیماریهای خاص در کشور تعریف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پرویز بهرامی در نشست خبری یازدهمین کنگره بین‌المللی صرع  گفت: این کنگره هر سال در مهر و آبان برگزار می‌شد اما امسال با توجه به تقارن ماه محرم در آبان و روز جهانی صرع در 20 بهمن کنگره را در این ماه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: 180 مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که از این تعداد 40 مقاله در قالب سخنرانی و سایر مقالات به صورت پوستر ارائه می‌شود.

بهرامی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره ارتقاء سطح علمی پزشکان در خصوص تشخیص و درمان است. همچنین در این کنگره کارگاه‌های پرستاری را نیز برگزار خواهیم کرد و درصددیم تا سطح علمی پرستاران را ارتقاء دهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: قدم اول در این بیماری تشخیص صحیح است و پس از آن ارتقاء کیفیت زندگی بیماران مبتلا به صرع اهمیت فراوانی دارد. علاوه بر این در پی انتقال تجربیات ارزنده و افزایش اطلاعات در این زمینه هستیم.

وی افزود: جدیدترین روش‌ها و وسایل تشخیصی در خصوص این بیماری وجود دارد که در حال حاضر این وسایل در کشور وجود دارد اما باید واقعیت را بپذیریم که برخی از آنها را نیز مانند PET نداریم.

دبیر علمی و اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: امیدواریم بتوانیم مرکز جامع صرع را در کشور راه‌اندازی کنیم. از وزارت بهداشت نیز انتظار داریم که دانشگاه‌ها و انجمن‌های مغز و اعصاب و صرع را تقویت کند تا دردی از دردهای این بیماران در درمان کنیم و رضایت آنها و خداوند منان را به دست آوریم.

بهرامی تصریح کرد: همان‌طور که بیماری‌های دیابت، ام.اس و هموفیلی به عنوان بیماری‌های خاص قبول شده‌اند امیدواریم صرع نیز در زمره بیماری‌های خاص تلقی شود تا بتوانیم باری از دوش مبتلایان برداریم.

دبیر علمی و اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: درمان بیماری صرع با یک نسخه تمام نمی‌شود و لازم است بیماران به طور متوسط 3 سال تحت درمان قرار گیرند.همچنین قطع خودسرانه دارو توسط بیماران موجب عود بیماری و ایجاد صدمات شدید و جربان‌ناپذیر به آنها می‌شود. همچنین همکاری بیمار برای موفقیت درمان ضروری است.

دبیر علمی و اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی صرع اظهار داشت: هر چند شیوع اختلال بالا است اما از نظر درمانی حدود 70 درصد بیماران با دارو کنترل می‌شوند و حدود 30 درصد که به دارو مقاوم هستند نیاز به درمان جراحی دارند مشروط به شناسایی صحیح کانون صرع در مغز و برداشتن آن.

وی افزود: در حال حاضر به ندرت در یکی دو مرکز خصوصی این نوع جراحی انجام می‌شود و درصددیم این جراحی‌ را در دانشگاه‌ها انجام دهیم. مرکز جامع درمان صرع در کشور نداریم و باید آن را احداث کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سوء مصرف مواد به ویژه مواد صنعتی و محرک سیستم عصبی در نوجوانان و جوانان می‌تواند موجب تشدید حملات صرعی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha