مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران گفت :در نه ماهه سال جاری تعداد 62نفر بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 (سیزده )درصد رشد داشت.

سلامت نیوز: مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران گفت :در نه ماهه  سال جاری تعداد 62نفر بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 (سیزده )درصد رشد داشت.

علی عباسی در گفت و گو با ایسکانیوز افزود :بر اساس آمارهای مراکز پزشكی قانونی استان در نه ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری  با  13 مورد و نوشهر با 7 مورد بیشترین  و شهرهای  با  فوتی بیشترین و شهرهای سوادکوه ،رامسر و فریدونکنار هر كدام با یك مورد  فوتی،‌   كمترین موارد مرگ ناشی از حوادث كار را داشتند.

او تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندی با 29 نفرو پس از آن برخورد جسم سخت با 14و برق گرفتگی با 13و سایر با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

به تفکیک ماه

عباسی بیان کرد: بر اساس تفکیک ماه خرداد و مرداد با با 13 مورد بیشترین  و فروردین با 2کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

تفکیک سن متوفی

او اظهار کرد: سنین 21 تا 40 سال با 52 درصد داری بیشترین فوتی و بیش از 61 سال با 3 فوتی کمترین آمار را داشتند.

وضعیت تاهل و ملیت

عباسی با بیان اینکه از تعداد 62 مورد فوتی 49 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد 10 (ده)درصد از فوت شدگان حوادث کار در نه ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینكه بیشترین حوادث ناشی از كار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در كار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده را از مهمترین راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار دانست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha