وزیر بهداشت در سفر به استان فارس به عنوان یکی از دو استان مجری برنامه پزشک خانواده شهری در کشور، گفت: آموزش طب عمومی در آینده تغییر می‌کند، به گونه‌ای که اساس خدمات سلامت، نظام ارجاع باشد و در تلاش هستیم زیرساخت‌ها برای این برنامه فراهم شود .

تغییرات جدی در برنامه پزشک خانواده تا شش ماه آینده

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در سفر به استان فارس به عنوان یکی از دو استان مجری برنامه پزشک خانواده شهری در کشور، گفت: آموزش طب عمومی در آینده تغییر می‌کند، به گونه‌ای که اساس خدمات سلامت، نظام ارجاع باشد و در تلاش هستیم زیرساخت‌ها برای این برنامه فراهم شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همانگونه که در بسیاری موارد پیشگام است در مورد تاسیس مراکز جامع سلامت نیز همراه با استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی موفق بوده است، گفت: این مراکز باید مورد بررسی قرار گیرد و نقایص آنها برطرف شود .

وی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تغییرات جدی در برنامه پزشک خانواده طی 6ماه آینده، تصریح کرد: این تغییرات موجب می‌شود مردم با آسایش بیشتری از خدمات پزشک خانواده و مراقبان سلامت بهره‌مند شوند.

هاشمی افزود: همه ما می‌خواهیم که در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت دهان و دندان، سلامت روان و تغذیه خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم و این در راستای اهداف ما در زمینه ساماندهی خدمات در حوزه بهداشت است.

وی با اشاره به پوشش جمعیت 12 هزار و 500 نفری برای هر پایگاه سلامت جامع، اظهار کرد: هر چهار پایگاه تحت پوشش یک مرکز جامع است که این مراکز قریب به 50 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد و امیدواریم تا پایان سال جاری دولت موفق به تکمیل زیر ساخت‌ها در زمینه‌هایی مانند مراقبان سلامت و سیستم نرم افزاری شود .

وزیر بهداشت اجرای برنامه پزشک خانواده با استانداردهای بین المللی را از جمله نیازهای کشور عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه باید طی پنج تا 10 سال آینده استقرار یابد، اگر چه نظرات مختلفی در مورد پزشک خانواده وجود دارد که به همه احترام می‌گذاریم، اما برنامه پزشک خانواده از نمونه‌های موفق سایر کشورها الگو برداری شده و اشکالاتی دارد که باید مرتفع شود.

هاشمی ابراز داشت: برنامه پزشک خانواده تا بلوغ کامل، راه طولانی و سختی در پیش دارد و نیاز مبرم است که همه مردم صبور باشند و مسئولان نیز مشکلات را با تدبیر و عقلانیت رفع کنند.

وزیر بهداشت این برنامه را مسیری عنوان کرد که باید طی کنیم اما عجله نکنیم و از سویی دیگر احساسی تصمیم نگیریم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات پزشک خانواده در فارس و مازندران در حال تکامل و ارتقا است.

بررسی میدانی برنامه پزشک خانواده در دو مرکز شهری و روستایی

وزیر بهداشت که محور اصلی سفر او به استان فارس، بررسی و بازدید میدانی از مراکز سلامت جامع به عنوان مجری برنامه پزشک خانواده بوده است، با حضور در مراکز بهداشتی درمانی شهری شهید بهشتی قادرآباد و نیز مرکز بهداشتی درمانی روستایی مرغاب از نزدیک در جریان روند چگونگی اجرای برنامه پزشک خانواده در منطقه خرم بید قرار گرفت.

 هاشمی در بازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهید بهشتی قادرآباد از تمامی بخش‌ها از جمله آزمایشگاه، واحد بهداشت محیط، اورژانس و واکسیناسیون بازدید کرد.

همچنین وزیر بهداشت در ادامه حضور در قادرآباد، از مرکز بهداشتی درمانی روستای مرغاب نیز بازدید کرد و چگونگی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مرکز روستایی را از نزدیک بررسی کرد.

گفتنی است، قادرآباد، مرکز بخش مشهد مرغاب است که با قریب به 13هزار و 500 نفر جمعیت، در 50کیلومتری شهرستان خرم بید واقع شده است.

بنا بر این گزارش وزیر بهداشت همچنین در این سفر از بیمارستان در حال احداث سیدالشهداء (ع) قادرآباد از توابع شهرستان خرم بید نیز بازدید کرد.

دیدار سرزده وزیر بهداشت با پدر و مادر چهارشهید

وزیر بهداشت در ادامه سفر به استان فارس با پدر و مادر چهار شهید روستای شهیدآباد دیدار کرد.

 دکتر سید حسن هاشمی، به دیدار پدر و مادر شهیدان نورالدین، هدایت‌اله، عین اله و محمد شفیع اکبری رفت.

خانواده شهیدان اکبری 5 فرزند پسر داشته‌اند که چهار فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند .

وزیر بهداشت ضمن گفت و گو و احوالپرسی از پدر و مادر این چهار شهید، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که پیگیر مسایل درمانی والدین این شهیدان شوند و در اسرع وقت تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha