رئیس سازمان داوطلبان با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه ارائه شده در سفرنامه سلامت وامید جمعیت هلال احمر گفت: داوطلبان جمعیت با همه ظرفیت‌های خود سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بسیار خوبی را برای توسعه بهداشت و پیشگیری از بیماری های شایع در ۸ استان انجام دادند.

سلامت نیوز:  رئیس سازمان داوطلبان با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه ارائه شده در سفرنامه سلامت وامید جمعیت هلال احمر گفت: داوطلبان جمعیت با همه ظرفیت‌های خود سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بسیار خوبی را برای توسعه بهداشت و پیشگیری از بیماری های شایع در ۸ استان انجام دادند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا، فرحناز رافع با اشاره به برپایی ۷۵۶ چادر سلامت، افزود: تاکنون با اجرای سفرنامه سلامت وامید در ۳۲ شهرستان، ۴۵ هزار و ۶۳۷ تن از هموطنان خدمات رایگان بهداشتی، آموزشی- فرهنگی و سلامت دریافت کردند.

وی با ذکر این مطلب که ۷۰۹ پزشک متخصص ، عمومی و پیراپزشک داوطلب در این سفرنامه ها مشارکت داشته اند، اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین کمک های حمایتی سازمان داوطلبان معطوف به کمک هزینه های دارویی – درمانی است که با همکاری و هم افزایی سایر سازمان ها و موسسات مردم نهاد و همچنین فعالیت‌های خیر می‌توان آن را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.بر این اساس سفرنامه سلامت وامید هم یکی از این برنامه‌هاست.

احداث ۱۵ خانه سلامت و ۲۱ پایگاه امداد جاده ای

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اینکه یکی از نقاط خلاء در موضوعات سلامت ، بحث جلب خیرین و تجهیزات پزشکی و درمانی است گفت: همچنین این سفرنامه ها در راستای یکی از وظایف سازمان یعنی افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی به اجرا در می آید که خوشبختانه همیاری مردم خیرخواه و اهدای ۱۵۵ هزار و ۵۱۰ متر مربع زمین ، یک دستگاه آمبولانس و مینی بوس به همراه مشارکت مالی آنان ، زمینه ساز احداث ۱۵ خانه سلامت ، ۲۱ پایگاه امدادجاده ای جمعیت و یک اردوگاه و زمین چمن شد.

رافع خاطرنشان کرد : سفرنامه سلامت و امید، برنامه ای با شیوه‌ای علمی و برآمده از تجارب مثبت اعزام کاروان های سلامت داوطلبان به مناطق محروم درطی سال های گذشته است که اجرای آن تا پایان امسال در ۴ استان دیگر( بوشهر، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان) تداوم و استمرار خواهد داشت.

سفر کاروان سلامت و امید به 9 استان کشور از ابتدای مهرماه

یاد آور می شود از اواخر مهرماه امسال تا کنون سفرنامه سلامت و امید به استان های گلستان، اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان سفر کرده و منتخبی از خدمات آموزشی، بهداشتی ، مشاوره ای و سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر را با محوریت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از شیوع سرطان ها به مخاطبان ارائه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha