چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

متروی تهران که شما چند ایستگاهی را مسافر آن بودید، سال‌هاست که از بی مهری‌های دولتی رنج می‌برد. سال‌هاست که بدعت‌های غلط دولت احمدی نژاد در کم توجهی به متروی تهران، سبب شده تا حق طبیعی مردم در استفاده راحت و بی‌دغدغه از حمل و نقل عمومی دیده نشود.

سلامت نیوز: متروی تهران که شما چند ایستگاهی را مسافر آن بودید، سال‌هاست که از بی مهری‌های دولتی رنج می‌برد. سال‌هاست که بدعت‌های غلط دولت احمدی نژاد در کم توجهی به متروی تهران، سبب شده تا حق طبیعی مردم در استفاده راحت و بی‌دغدغه از حمل و نقل عمومی دیده نشود.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه قانون نوشت: بهانه قرار گرفتن روز هوای پاک و حضور رئیس‌جمهور در خطوط متروی تهران، فرصتی بس مغتنم برای گشایش فصلی تازه در توسعه مترو به شمار می‌رود. آنجا که حسن روحانی در میان خیل عظیم مسافران هر روز متروی تهران حضور یافت و چند ایستگاهی را با آنها همسفر شد، فرصتی بود تا رئیس‌جمهور، ببیند که چگونه مسافران مترو، زیر فشارهای فراوان به مقصد می‌رسند. فرصتی بود تا روحانی ببیند که هزاران نفر مسافر مترو، هر روز در لای فشار جمعیت، «کتلت» می‌شوند و متروی پایتخت، دردش را به آنها تحمیل می‌کند. فرصتی بود تا روحانی ببیند که اختصاص نیافتن بودجه لازم به متروی تهران از محل ردیف کمک‌های دولتی در سال‌های اخیر، چه به روز مردم در ایستگاه‌های مترو آورده و آنها چگونه زیر دست و پا می‌مانند.


فرصتی بود تا روحانی ببیند وقتی با گذشت 10 ماه از سال، سهم متروی تهران از محل کمک‌های دولت و آنچه قانون موظف کرده پرداخت نمی شود، شأن و احترام مسافران در ایستگاه‌های مترو را به حداقل رسانده و بسیاری از آنها را لای «در» واگن قطار قرار می‌دهد و بالاخره فرصتی بود تا روحانی ببیند که امروز، توسعه حمل و نقل ریلی تهران از واجب‌ترین اموری است که نپرداختن دولت به تعهداتش در قبال مترو، توسعه آن را با دست انداز مواجه کرده است. آقای رئیس جمهور! متروی تهران که شما چند ایستگاهی را مسافر آن بودید، سال‌هاست که از بی مهری‌های دولتی رنج می‌برد. سال‌هاست که بدعت‌های غلط دولت احمدی نژاد در کم توجهی به متروی تهران، سبب شده تا حق طبیعی مردم در استفاده راحت و بی‌دغدغه از حمل و نقل عمومی دیده نشود. سال‌هاست که دولت، تمام قد در مقابل قوانین توسعه‌ای مترو قد علم می‌کند، نه از صندوق توسعه ملی به مترو کمک می‌کند، نه یارانه‌های بلیت را کامل می‌دهد و نه سهم بودجه عمرانی را.
آقای رئیس‌جمهور!  سال هاست که متروی تهران که امروز ساخت هر کیلومتر آن 100 میلیارد تومان هزینه دارد، با كم توجهی و بی‌مهری دولت‌ها ساخته می‌شود.
آقای رئیس جمهور! سال هاست که مردم تهران صبح‌ها و عصرها در خطوط مترو، بیشترین فشارها را تحمل می‌کنند، کیف و جیبشان قاپیده می‌شود، لباس‌هایشان چروکیده و پاره می‌شود و در نهایت جانشان به لبشان می‌رسد تا به مقصد برسند... آقای رئیس جمهور، اکنون که چند ایستگاهی را همراه مردم در خطوط مترو بودید، بدانید که اگر همراهی دولت شما با مدیریت شهری برای پرداخت به موقع کمک‌ها و منابع مالی مترو باشد، همه این مشکلاتی که از مترو گفتیم در کمترین سال، حل خواهد شد. آقای رئیس جمهور، بدانید که دولت اکنون بیش از 12 هزار میلیارد تومان به مردم تهران بدهکار است که نیمی از این رقم به حوزه حمل و نقل و مترو مربوط می‌شود، که اگر این بدهی‌ها در دولت‌های قبل و حال پرداخت شده بود، وضع ترددهای مردم تهران آنگونه که در مترو دیدید، نبود.
آقای رئیس جمهور، حال که چند ایستگاهی را همراه مردم تهران در مترو بودید، باور کنید که امید مردم به همراهی دولت شما با مدیریت شهری برای زیر دست و پا نماندشان در خطوط مترو است و اینکه ببینند دست به دست مدیریت شهر تهران دادید تا به موقع پول‌های مترو پرداخت شود، به موقع ایستگاه‌ها افتتاح شود، به موقع قطارها برسند و به موقع امید به زندگی‌شان برگردد و در واگن‌های مترو، پا روی پا اندازند....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha