نماینده مردم شیراز در مجلس،گفت: اگر وزارت بهداشت قادر به اجرای سراسری طرح پزشک خانواده نیست چرا برای مردم آزادی عمل قائل نمی شوند و گروهی از مردم مثل مردم فارس باید تاوان آزمون و خطاهای وزارت بهداشت را بدهند.

نباید مردم تاوان آزمون و خطاهای وزارت بهداشت را بدهند

سلامت نیوز: نماینده مردم شیراز در مجلس،گفت: اگر وزارت بهداشت قادر به اجرای سراسری طرح پزشک خانواده نیست چرا برای مردم آزادی عمل قائل نمی شوند و گروهی از مردم مثل مردم فارس باید تاوان آزمون و خطاهای وزارت بهداشت را بدهند.

جعفر قادری در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به سفر وزیر بهداشت به فارس برای بررسی پزشک‌خانواده، گفت: با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده در استانهای مازندران و فارس، در جریان سفر وزیر بهداشت در جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس،استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسایل و گلایه های مربوط به سراسری نشدن طرح پزشک خانواده را اعلام کردیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: مسئله این است که اگر طرح پزشک خانواده یک طرح قانونی و قابل قبول و مورد تائید وزارت بهداشت است چرا به صورت سراسری و درهمه استانها اجرایی نمی شود و چنانچه اشکال دارد چرا این اشکالات را برطرف نمی کنند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت قادر به اجرای سراسری طرح پزشک خانواده نیست چرا برای مردم آزادی عمل قائل نمی شوند ومردم فارس باید تاوان آزمون و خطاهای وزارت بهداشت را بدهند.

قادری گفت: دلیل منطقی و قابل قبولی وجود ندارد که وزارت بهداشت به مدت 2 سال یک طرح را به صورت پایلوت و آزمایشی قرار دهند و اگر مسئولان نتوانستند ظرف این دو سال اشکالات طرح را برطرف کنند معلوم است که این اشکالات برطرف شدنی نیستند و اگر هم قابل برطرف کردن باشند باید به یک شکلی تعمیم داده شود و همه مردم از مزایای طرح بهره مند شوند.

ضرورت تسهیل صدور مجوز برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی توسط بخش خصوصی

وی با بیان اینکه مقرر شد این موارد و نکات مورد توجه وزیر بهداشت قرار گیرد تصریح کرد: موضوع دیگری که با وزیر بهداشت مطرح شد درخواست های بخش خصوصی و غیردولتی برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی بود.

قادری افزود: در این خصوص محدودیت هایی وجود دارد و نظام سطح بندی اجازه صدور مجوز را نمی دهد و اگر هم مجوزهایی صادر می شود مربوط به مناطق دورافتاده است و این شرایط برای سرمایه گذار مقرون به صرفه نیست و خود دولت هم بیمارستانها را در مناطق برخوردار و مرفه شهر احداث می کند.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت قول داد در مورد طرح پزشک خانواده بازنگریهایی انجام گیرد و نیز در خصوص صدور مجوز احداث بیمارستان و مراکز درمانی توسط فعالان بخش خصوصی شرایط شفاف و اقدامات لازم در این باره انجام گیرد.

گفتنی است، وزیر بهداشت به استان فارس سفر کرده است تا با بازدید میدانی از مراکز سلامت جامع به عنوان مجری برنامه پزشک خانواده، این طرح را بررسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha