چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 135926

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: نظام سلامت کشور نیاز به اصلاح ساختاری دارد.

ساختار نظام سلامت باید اصلاح شود

سلامت نیوز:  مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: نظام سلامت کشور نیاز به اصلاح ساختاری دارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی  در دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی افزود: این تغییرات باید در محورهای آموزش طب عمومی، سطح بندی خدمات و نظام ارجاع با محوریت پزشکان عمومی صورت گیرد.

وی در ادامه به چالش های نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: هیچ نسخه جدیدی برای تغییر سیمای مرگ و اپیدمیولوژی بیماری ها طراحی نشده است.

محسنی بندپی از عوامل خطر تغذیه ناسالم، چاقی و بی تحرکی بعنوان دیگر مشکلات نظام سلامت یاد کرد و افزود: برغم توجه دولت تدبیر و امید به بحث سلامت با افزایش منابع مالی و پوشش بیمه همگانی، منابع مالی سلامت کفاف وضعیت جدیدی که پیش می آید را نخواهد داشت، بنابراین ساختار نظام سلامت باید تغییر کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: هماهنگی و تعامل با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت از سیاست های این سازمان است.

محسنی بندی پی اضافه کرد: به طور مثال این سازمان بر افزایش تعرفه های درمانی سال 93 مقاومت نکرد زیرا در صورت توجه نکردن به وضعیت 70 هزار پزشک، منابع مالی بیمه جوابگوی نیاز نظام سلامت نیست.

وی تاکید کرد: تحقق بخشیدن اهداف نظام سلامت در گرو خدمات پزشکان عمومی است.

وی یادآور شد این سازمان آمادگی دارد تا با همکاری انجمن پزشکان عمومی از توانمندی این پزشکان استفاده کند تا اثربخشی منابع بیمه فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی ناصرزاده ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    بیمه سلامت با عجله و بدون مطالعه کافی بوجود آمده و سعی در آویزان شدن از بیمه های درمانی سایر سازمانهای بیمه دارد. بعنوان مثال سازمان تامین اجتماعی نه یک سازمان دولتی است و نه یک سازمان ملی. این سازمان یک بخش خصوصی قوی و بزرگ متعلق به بیمه شدگان تامین اجتماعی می باشد و هیچگونه مسئولیتی در برآورد نیازهای سایر سازمانهای بیمه از جمله بیمه سلامت را ندارد. مسئولان بیمه سلامت نیز این را باید بدانند که با بازی کلمات و استفاده از بیمه های انحرافی تکمیلی و یا حواله قباله بیماران به توان بالقوه درمان سایر بیمه ها بناید برای خود یک سازمان تو خالی و کاذب ایجاد بکند. این قبیل سازمانها بهتر است اول منابع و امکانات را فراهم بکنند و بعدا حرفهای بزرگ بزنند.
  • بی نام ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    فقط با افزایش درامد پزشکان مشکلات سلامت ودرمان مردم حل میشود طمع پول و ثروت جایگزین انسانیت شده وطرح کارانه در بیمارستانها عامل فساد وانجام اقدامات غیر ضروری برای بیماران شده در بیمارستانها بیماران حتی پزشک خود را نمیشناسند ونمیبینند فقط مهر پای پرونده ها میخورد همین وبس