رئیس انجمن آترواسکلروز ایران عنوان کرد: قانوناً باید قبل از بیهوشی برای جراحی‌های مختلف بجز جراحی قلب که مستقیما تحت نظر پزشک هستند، متخصصان قلب شرایط بیمار را بررسی کنند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن آترواسکلروز ایران عنوان کرد: قانوناً باید قبل از بیهوشی برای جراحی‌های مختلف بجز جراحی قلب که مستقیما تحت نظر پزشک هستند، متخصصان قلب شرایط بیمار را بررسی کنند. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر مسعود قاسمی بر ضرورت مشاوره قلبی توسط متخصصان قلب پیش از بیهوشی و انجام تمام اعمال جراحی‌ها تاکید کرد و گفت: طی چند سال اخیر در انجمن علمی آترواسکلروز ایران بنا بر این داشتیم که به علت نیاز در زمینه بروز‌رسانی اطلاعات پزشکی متخصصان قلب و عروق، علاوه بر کنگره های اصلی، سمینارهایی با موضوعات ویژه مهم و به‌روز برگزار شود.

رئیس سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیر قلبی افزود: در این میان یکی از این موضوعات مورد درخواست پزشکان، مشاوره‌های قلبی برای بیماران 40 سال به بالا و بخصوص افرادی است که دارای سابقه درمان بیماری‌های قلبی هستند.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با تصریح این مطلب که قانوناً باید قبل از بیهوشی برای جراحی‌های مختلف بجز جراحی قلب که مستقیما تحت نظر پزشک هستند، متخصصان قلب شرایط بیمار را بررسی کنند،گفت: بر این اساس پزشک شرایط بیمار را بررسی کرده و قابلیت بیهوشی و جراحی را برای سلامتی قلب بیمار سنجیده و تایید می‌کند.

قاسمی افزود: مشاوره قلبی در جراحی‌های شایعی چون مغز و اعصاب، کلیه، گوارش و ... در این سمپوزیوم به بحث گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: این سمینار با همکاری انجمن بیهوشی و متخصصان بیهوشی به طور مشترک برگزار می‌شود و دارای 8 امتیاز بازآموزی است. همزمان نیز برای این سمپوزیوم کارگاه آموزشی نیز پیش بینی شده است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، بیمارستان امام خمینی(ره) را به عنوان محل برگزاری این سمپوزیوم اعلام و اظهار کرد:  جمعه، سوم بهمن ماه از ساعت 8 صبح تا 18  پذیرای شرکت کنندگان خواهیم بود. ثبت نام ها به صورت اینترنتی انجام شده و در روز سمپوزیوم هم ادامه دارد.

لازم به ذکر است، این سمپوزیوم با حضور دکتر برزگر قائم مقام پزشکی قانونی کشور که در خصوص رعایت نکات قانونی در مشاوره‌ها ی قلب سخنرانی خواهند کرد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha