مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت:اگر 10 درصد از جوانان در آستانه ازدواج تشکیل خانواده بدهند، مشکل میزان باروری در استان تهران تا حد قابل توجهی مرتفع خواهد شد.

سلامت نیوز: مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت:اگر 10 درصد از جوانان در آستانه ازدواج تشکیل خانواده بدهند، مشکل میزان باروری در استان تهران تا حد قابل توجهی مرتفع خواهد شد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، زهرا ساعی- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در چهارمین جلسه کمیته کاری بهداشت و سلامت خانواده استان تهران که با حضور اساتید دانشگاه و نمایندگان و مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با اشاره به راهکارهای این کمیته جهت حل مشکلات و موانع بهداشت و سلامت خانواده در استان اظهار داشت: مسائل جمعیتی استان تهران از قبیل افزایش سن ازدواج، طلاق، کاهش فرزندآوری، سلامت زنان و بهداشت خانواده از مهمترین موضوعات مرتبط با خانواده است که در این جلسه با جدیت مباحث منسجمی درباره آن مورد طرح قرار گرفت و درصدد حل و فصل موانع پیش رو در این حوزه هست .

وی افزود: طرح جامع جهت بررسی مسائل بهداشت و سلامت زنان و جمعیت در استان تهران در دست بررسی و مطالعه است و به زودی به مرحله تدوین و تهیه می رسد. همچنین در همین رابطه در کمیته کاری زنان و بهداشت و سلامت خانواده استان با توجه به مسائل مطرح شده، مقرر شد، تا بررسی جامعی از مطالعات حوزه زنان و خانواده با محوریت سلامت، بهداشت و جمعیت استان تهران توسط مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران انجام شود تا بتوانیم در راستای حل و فصل معضلات این حوزه از آن استفاده کنیم.

ساعی تصریح کرد: همچنین در این بررسی ها واکاوی منسجمی در حوزه اولویت های بهداشت و سلامت زنان روستایی و عشایر استان انجام می شود تا اقدامات لازم جهت ارتقا وضعیت سلامت و بهداشت زنان استان تهران صورت بگیرد .

ساعی ادامه داد: اگر 10 درصد از جوانان در آستانه ازدواج تشکیل خانواده بدهند، مشکل میزان باروری در استان تهران تا حد قابل توجهی مرتفع خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha