پزشکان توانسته‌اند با استفاده از یک آزمایش خون جدیدتر و با حساسیت بالاتر، شانس تشخیص سکته قلبی را در زنان تا دو برابر افزایش دهند.

سلامت نیوزپزشکان توانسته‌اند با استفاده از یک آزمایش خون جدیدتر و با حساسیت بالاتر، شانس تشخیص سکته قلبی را در زنان تا دو برابر افزایش دهند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این آزمایش اثرات لحظه‌ای نوعی پروتئین موسوم به تروپونین بررسی می‌شود که هشدار می‌دهد ماهیچه‌های قلب ممکن است در معرض آسیب و تخریب باشند. در تست‌های استاندارد فعلی که در بسیاری از مراکز ملی سلامت مورد استفاده دارند تنها با بررسی مقدار این پروتئین، خطر حمله قلبی بررسی می‌شود اما دقت این تست‌های استاندارد از نوع جدید به مراتب کمتر است چون در تست جدید تغییرات لحظه‌ای تروپونین بررسی می شود و به این ترتیب حساسیت تست در تشخیص خطر سکته بالاتر می‌رود.

متخصصان انگلیسی در بررسی‌های خود نشان دادند تست استاندارد فعلی برای انجام این آزمایش بسیاری از موارد سکته قلبی در زنان را که دچار علائم درد در قفسه سینه هستند تشخیص نمی‌دهد.

حمله قلبی یک وضعیت اورژانسی است و تشخیص به هنگام و درمان آن می‌تواند فرد را از خطر مرگ نجات دهد. در این بررسی 126 زن و مرد که به حمله قلبی مشکوک بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. با استفاده از تست قدیمی تروپونین نشان داده شد که تعداد مردان مبتلا به این بیماری نسبت به زنان دو برابر است اما زمانی که از تست جدید استفاده شد تعداد زنان مبتلا به سکته قلبی 22 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، دکتر «آنوپ شا» گفت: در حالیکه تعداد زنان و مردان شرکت کننده در این مطالعه با هم برابر بوده با تست قدیمی، احتمال سکته قلبی در تعداد زنان کمتری تشخیص داده شد در حالی که با آزمایش جدید احتمال تشخیص سکته در زنان دو برابر بیشتر شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha