وزیر بهداشت در بازدید از مرکز جامع سلامت آباده، بر لزوم توسعه مراکز جامع سلامت در راستای زمینه سازی گسترش نظام ارجاع تاکید کرد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در بازدید از مرکز جامع سلامت آباده، بر لزوم توسعه مراکز جامع سلامت در راستای زمینه سازی گسترش نظام ارجاع تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا) و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر سید حسن هاشمی، با هدف بررسی خدمات مراکز جامع سلامت استان فارس و نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در این مراکز، از مرکز جامع سلامت حضرت ولی عصر(عج) در آباده دیدن کرد.

وی در این بازدید، تغییر نظام درمان محوری به سلامت محوری را ضروری دانست و تصریح کرد:ارائه مناسب خدمات در مراکز جامع سلامت و نظام ارجاع، موجب کاهش مشکلات مردم، پیشگیری و در نتیجه کاهش هزینه های درمانی می شود.

وزیر بهداشت در این بازدید با مراقبان سلامت این مرکز گفت و گو کرده و با نحوه ارائه خدمات فعالانه و جامع سلامت در این مرکز، از نزدیک آشنا شد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده با استانداردهای بین المللی از جمله نیازهای کشور است، یادآور شد: این برنامه باید طی پنج تا 10 سال آینده عملی شود و به نظرات متفاوتی که در این زمینه وجود دارد احترام می گذاریم، اما پزشک خانواده از نمونه های موفق سایر کشورها الگو برداری شده و اشکالاتی دارد که باید مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha