چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 135935

سازمان یونسکو با انتشار گزارش تازه ای اعلام کرد: در حال حاضر 63 میلیون نوجوان یعنی یک پنجم از مجموع نوجوانان جهان به دلایل مختلفی از قبیل فقر و بی توجهی مسئولان از امکان رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل محروم مانده اند.

سلامت نیوز: سازمان یونسکو با انتشار گزارش تازه ای اعلام کرد: در حال حاضر 63 میلیون نوجوان یعنی یک پنجم از مجموع نوجوانان جهان به دلایل مختلفی از قبیل فقر و بی توجهی مسئولان از امکان رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل محروم مانده اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازسازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)این سازمان آخرین گزارش تحقیقی این نهاد درباره وضعیت تحصیلی کودکان و نوجوانان جهان را منتشر کرد.

براساس این گزارش، همزمان با تلاش مسئولان سازمان ملل برای یافتن تدابیری برای اجباری کردن تحصیلات دوره متوسطه، در حال حاضر بیش از 63 میلیون نفر از نوجوانان سنین 12 تا 15 سال به دلیل فقر و یا بی توجهی مسئولان دولتی در کشورهای مختلف جهان از تحصیل محروم مانده اند.

«ایرینا بوکووا» مدیرکل سازمان یونسکو این گزارش را زنگ خطری جدی دانسته و از مسئولان کشور های جهان خواسته است با به کار گرفتن همه منابع لازم، این مشکل بزرگ جهانی را از میان بردارند.

«آنتونی لیک» مدیر اجرایی این نهاد نیز با تاکید بر ضرورت تدابیر گسترده و هماهنگ جهانی برای حل این مشکل، ایجاد امکانات تحصیلی بیشتر، کمک به ماندگاری کودکان به ویژه دختران در مدارس تا پایان دوره متوسطه و تلاش برای بالا بردن سطح فراگیری دانش آموزان را تنها راه حل موثر و نتیجه بخش برای از میان برداشتن این مشکل دانسته است.

به گفته لیک، هیچیک از تلاش هایی که از سال 2007 تاکنون برای ترغیب و تشویق نوجوانان به تحصیل و کمک به ادامه تحصیل آنها انجام شده تاکنون نتیجه ای دربر نداشته است.

وی، موفقیت در این مسیر را منوط به یک اتفاق نظر جهانی و تلاش برای یافتن راه های خلاقانه برای تشویق کودکان به تحصیل و جلوگیری از عوامل بازدارنده در مقابل آنها دانسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha