یک متخصص کودکان عنوان کرد: اگر سکسکه در کودکان با تب و سرفه همراه نباشد به هیچ عنوان نگران کننده نیست اما اگر با این علائم همراه باشد نشان دهنده بروز سرماخوردگی است.

سلامت نیوز:  یک متخصص کودکان عنوان کرد: اگر سکسکه در کودکان با تب و سرفه همراه نباشد به هیچ عنوان نگران کننده نیست اما اگر با این علائم همراه باشد نشان دهنده بروز سرماخوردگی است.  

 دکتر اکبر کوشانفر در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه سکسکه در کودکان علائم بیماری نیست گفت: سکسکه یک تنفس عمیق و ناگهانی در اثر تحریک مجاری فوقانی تنفسی است. زمانی که ترشحات پشت بینی کودک افزایش می‌یابد منجر به ایجاد سکسکه در کودکان به خصوص شیرخواران می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اگر سکسکه در کودکان با تب و سرفه همراه نباشد به هیچ عنوان نگران کننده نیست اما اگر با این علائم همراه باشد نشان دهنده بروز سرماخوردگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: والدین باید توجه داشته باشند وقتی فرزندشان دچار سکسکه می‌شود آن را به حالت بغل گرفته و اگر کودک خوابیده است آن را در آغوش بگیرند و ایستاده نگه‌دارند تا پس از چند سکسکه کودک دچار آرامش شود.

کوشانفر افزود: هم چنین والدین می‌توانند با مشورت از پزشک از سرم‌های نمکی برای شست‌و‌شوی بینی کودک استفاده کنند و به هیچ عنوان در هنگام سکسکه کودک را تغذیه نکنند و اجازه بدهند ابتدا سکسکه برطرف شود سپس کودک را تغذیه کنند.

این متخصص کودکان با بیان اینکه روزانه 3 الی 4 سکسکه در کودکان به خصوص شیرخواران طبیعی است خاطرنشان کرد: اگر این تعداد افزایش یافت کودک باید تحت نظر پزشک قرار بگیرد هم چنین والدین باید توجه داشته باشند سکسکه نباید با تب و سرفه همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha