چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 135948

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی گفت: به دلیل هزینه‌های کمرشکن درمان، وزارت بهداشت اولویت بیشتری به این حوزه داد در حالی که امیدواریم بحث نظام ارجاع که تنها راه برون‌رفت از هدر رفتن منابع است اجرا شود.

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی گفت: به دلیل هزینه‌های کمرشکن درمان، وزارت بهداشت اولویت بیشتری به این حوزه داد در حالی که امیدواریم بحث نظام ارجاع که تنها راه برون‌رفت از هدر رفتن منابع است اجرا شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عزت‌الله گل‌علیزاده در حاشیه دومین همایش پزشکان عمومی گفت: نخبگان جامعه پزشکی سخت‌ترین شرایط را گذراندند تا فارغ‌التحصیل شدند و در قانون چهارم و پنجم برنامه توسعه به نظام ارجاع و پزشک خانواده تأکید شده است.

وی افزود: 75 تا 80 درصد خدمات قابل ارائه درمانی توسط پزشکان عمومی است، 15 درصد متخصصان و بقیه به فوق‌تخصص مربوط می‌شود در حالی که مردم به راحتی ابتدا به متخصص مراجعه می‌کنند.

گل‌علیزاده گفت: در نظام ارجاع سطح یک مغفول مانده و به سطح دو و سه مردم مراجعه می‌کنند. همچنین پزشک خانواده شهری نیز در استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری پایلوت شد اما موفقیت‌آمیز نبود.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: به دلیل نبود زیرساخت فرهنگی و مالی نیز برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران اجرا و بیش از آن گسترش نیافت.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت اولویت بیشتری به درمان داده است چون هزینه‌های کمرشکنی داشته است البته امیدواریم بحث نظام ارجاع که تنها راه برون‌رفت از هدر رفتن منابع مالی است اجرا شود البته گفته می‌شود 10 تا 15 سال برای نهایی شدن آن زمان صرف می‌شود.

گل‌علیزاده در پاسخ به اینکه وزارت بهداشت بیش از بهداشت و پزشک خانواده به درمان توجه داشته گفت: بحث درمان در کشور اسفناک شده بود علیرغم تأکید به کاهش پرداختی مردم اما بیش از 60 تا 70 درصد مردم از جیب می‌دادند بنابراین اولویت بر این مبنا گذاشته شد.

وی افزود: همه معتقدند پیشگیری بر درمان مقدم است و برنامه‌هایی که وجود دارد امیدواریم به زودی محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد-مازندران ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    وزارت بهداشت تمام هم و غمش شده پزشکان پزشکان!!! بابا یه فکری به حال مردم بذبخت بکنید الان خیلی از مردم دارن تو بیمارستانها و مراکز درمانی تلف میشن شما اول ینی که هست رو درست کن بعد به فکر نداشته هات باش!!! با اون طرح تهوع سلامت مزخرف که همه چی بدتر شد الانم با این افاضاتشون داره بدترم میشه همش تبلیغات الکی به خورد مردم میدن درمورد طرح تهوع سلامت همش دروغ بابات طرح هایی که هیچوقت اجرا نمیشن همش اتلاف بودجه مملکت و ریختنش تو جیب یه عده خاص........