وزیر بهداشت گفت: هر ماده غذایی خارجی از جمله آدامس‌ها كه با مجوز وزارت بهداشت وارد كشور می‌شوند از نظر حلال بودن مواد به كار رفته در آن كنترل می‌شوند و مشكل شرعی ندارند.

كامران باقری لنكرانی در گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به این پرسش كه آیا ممكن است در آدامس‌ها یا سایر مواد غذایی و تنقلات خارجی از منشاء خوك یا سایر موادی كه حلال نیستند استفاده شده باشد، افزود: هر چیزی كه از وزارت بهداشت مجوز می‌گیرد و وزارت بهداشت مجوز واردات به آن می‌دهد، یكی از نكاتی كه حتماً مراقبت می‌شود، همین موضوع است و آنچه را كه وزارت بهداشت تائید كند و مجوز بدهد، مشكل شرعی ندارد.
وی ادامه داد: گاهی وقت‌ها ممكن است كسانی اجناس قاچاق وارد كشور كنند كه عرضه آن در داخل كشور خلاف قانون است. هیچ كنترلی از طرف وزارت بهداشت بر این اجناس وجود ندارد و برخورد با این نوع كالاها وظیفه مراجع قضائی است.
وی تاكید كرد: هر ماده غذایی یا حتی داروهایی كه با مجوز وزارت بهداشت وارد كشور می‌شوند و مورد تائید وزارت بهداشت هستند. نكات شرعی آن كنترل می‌شود. راه حلی كه مردم می‌توانند مطمئن شوند كه یك كالا مورد تائید وزارت بهداشت هست یا نه، این است كه یا شماره مجوز وزارت بهداشت بر روی آن باشد یا برجسب فارسی نوشته شده بر روی آن ماده غذایی درج شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha