چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 135955

محققان آمریکایی در یک مطالعه متوجه شدند که «کورکومین» مولفه ای به رنگ زرد روشن که در ریشه ادویه کاری یافت می شود از ذخیره خاطرات ترسناک در مغز پیشگیری و آنها را از مغز پاک می کند.

سلامت نیوز: محققان آمریکایی در یک مطالعه متوجه شدند که «کورکومین» مولفه ای به رنگ زرد روشن که در ریشه ادویه کاری یافت می شود از ذخیره خاطرات ترسناک در مغز پیشگیری و آنها را از مغز پاک می کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از هلث،محققان دانشگاه سیتی نیویورک که این مطالعه را بر روی موش ها انجام داده اند امیدوارند که نتایج این مطالعه بتواند درمان هایی برای مبتلایان به اختلالات روانی ایجاد کند.

محققان دانشگاه سیتی موش ها را آموزش دادند که در برابر یک صدای خاص بترسند؛ موش ها زمانی که برجای خودشان میخکوب می شوند نشان دهنده ترسشان است.

محققان با پخش این صدا متوجه شدند، موش هایی که غذای عادی خورده بودند، ترسیدند، اما موش هایی که غذای مملو از کورکومین خورده بودند، در جای خود میخکوب نشدند که این اتفاق نشان می داد خاطرات ترسناک آنها پاک شده است.

محققان می گویند، مبتلایان به اختلال تنش یا اختلالات دیگر که مشخصه آنها خاطرات ترسناک است، ممکن است بتوانند از تغذیه غنی از کورکومین بهره ببرند.

کورکومین تاثیر ضد التهابی در بدن دارد و این خاصیت می تواند توضیح دهنده شیوه عملکرد آن بر روی خاطرات ترسناک باشد.

هنوز کاملا مشخص نیست که کورکومین چگونه خاطرات ترسناک را ترمیم می کند بدون آنکه تاثیری بر سایر خاطرات داشته باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده بودکه این ادویه در درمان سرطان، بیماری های قلبی، آرتروز و افسردگی نیز تاثیر دارد.

ماده موثر کورکومین در زردچوبه نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha