رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به مشکلات موجود پزشکان گفت: نمی دانیم چرا این قدر به جامعه پزشکی هجمه می شود و هر جا که مشکلی وجود داشته باشد انگشت اتهام به سوی پزشکان است.

سلامت نیوز:  رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به مشکلات موجود پزشکان گفت: نمی دانیم چرا این قدر به جامعه پزشکی هجمه می شود و هر جا که مشکلی وجود داشته باشد انگشت اتهام به سوی پزشکان است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زالی در دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: دیواری کوتاه تر ازجامعه پزشکی پیدا نمی شود.

وی تصریح کرد: در کنار هجمه سنگین به جامعه پزشکی اخبار نا امید کننده ازاختلاس می شنویم و کاری در این زمینه انجام نمی شود اما اگر پزشک ما به بانک بدهکار باشد سریعا به ما می گویند پرونده مطبش را لغو کنید.

زالی گفت: بابک زنجانی حتما پشت یک شبکه است اما یک پزشک ما اگر کاری انجام دهد همه آن را مطرح می کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: الم شنگه ای که برای گرفتن ویزیت دوم از بیماران راه انداخته بودند نیز یک موضوع است که در این زمینه نیز به پزشکان هجمه وارد شد، آیا می شود پزشکان ویزیت رایگان انجام دهند و می توان گفت: درهیچ جای دنیا ویزیت دوم رایگان نیست اما این تیتراکثر روزنامه ها مبنی برسودجویی پزشکان شده بود.

وی درادامه به آمار مقایسه ای درخصوص پرداخت به پزشکان در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: وضعیت پرداخت به پزشکان ما نسبت به دیگر کشور ها خیلی پایین تر است.

زالی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: پزشک ما مالیات وعوارض پرداخت می کند اما برخی دنبال این هستند که از منطقه مسکونی آنها را خارج کرده و پول تجاری ازآنها بگیرند این ها کجایش دفاع از حقوق فرهیختگان است.


** رییس سازمان نظام پزشکی از درآمد پزشکان در کشورهای دیگر گفت

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در انگلستان رقم 56 هزار پوند به یک پزشک به عنوان سرانه داده می شود، در ایالات متحده آمریکا یک پزشک عمومی به ازای هر ساعت کار 46 دلار و در برخی مواقع تا 90 دلار دریافت می کند.

وی تصریح کرد: همچنین در امارات متحده عربی یک پزشک با کار ساعتی حقوق پایه 56 دلار آمریکا دریافت می کند، در کاندا به ازای هر ساعت کار 42،5 تا 91 دلار کاندا و در استرالیا نیز به ازای هر ساعت کار 135 تا 150 دلار استرالیا به پزشک پرداخت می کنند.

زالی افزود: در بخش پزشک خانواده پنج هزار پزشک شاغل هستند که بالاترین درآمد پزشک عمومی ما در این طرح کمتر از پنج میلیون تومان است و باید بگوییم که وضعیت پرداختی در کشور ما اینگونه است.

وی تصریح کرد: پزشک عمومی ما در جایی کار می کند که باید مرخصی اش را از یک لیسانسه غیرمرتبط با حوزه سلامت بگیرد و باز در چنین شرایطی اینگونه تهاجم به پزشک عمومی می شود که منصفانه نیست.

وی از رسانه ها خواست که خودشان میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف از جمله کشورهای ضعیفی چون بنگلادش و سریلانکار را مشاهده کنند و ببیند که چقدر به پزشکان عمومی در کشورمان جفا می شود.

زالی افزود: پزشکان ما سختی های زیادی را متحمل می شوند و جزو نفرات اول کنکور به شمار می روند و آنان افتخار می کنند که در خدمت مردم باشند اما وقتی از این قشر حرفی به میان می آید همه می گویند که شما رایگان تحصیل کرده اید.

وی ادامه داد: ما به پزشک می گوییم باید در منطقه محروم باشد اما در نهایت با حداقل حقوق و پرداختی و سختی کار فعالیت می کند.
وی اظهار داشت: یک پزشک در کلانشهر غیر ممکن است که بتواند مطب خریداری کند.


** هشت هزار پزشک عمومی بیکارند و سرقله یخ قرار دارند

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه هشت هزار پزشک عمومی در کشور بیکار هستند، اظهار داشت: این افراد سرقله یخ قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکنون با بحران اشتغال روبرو هستیم، اظهار داشت: در بهترین شرایط اگر نظام ارجاع مستقر شود و بیماران بخواهند مراجعه کنند باید 54 هزار پزشک عمومی داشته باشیم یعنی به ازای هر یک هزار و 290 نفر ایرانی یک پزشک عمومی باشد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که براساس آمار ما 70 هزار پزشک عمومی در سطح کشور داریم.

زالی ادامه داد: برای احیای و بازیابی طب عمومی و اجرای مناسب نظام ارجاع و پزشک خانواده تنها راه حل، رفع مشکل پزشکان عمومی است.


**آمار کم اشتغالی در جامعه پزشکی کشور

زالی با بیان اینکه آماری از کم اشتغالی در میان جامعه پزشکی کشور نداریم، افزود: به عنوان مثال یک پزشک باید 50 ساعت کار کند اما وضعیت شغلی فراهم نیست و مجبور است فقط 20 ساعت کار کند.


**رابطه مردم و پزشک نباید خدشه دار شود

زالی افزود: اگر امروز ارتباط بین مردم و پزشکان خدشه دار شود، اولین آسیب را خود مردم می بینند.

وی تصریح کرد: اگر می گوییم رابطه معنوی بیم بیمار و پزشک باید حفظ شود چون ما به فکر مردم هستیم تا روشهای درمانی موثرتری به آنان ارائه شود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: ورود کردن به موضوع ارتباط میان پزشک و بیمار سالیان سال وجود داشته است و این دفاع از مردم نیست بلکه این موضوع فریب و اغوای مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسان ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    11 0
    جناب دکتر چیزی که ما اینجا در پرداختها میبینیم با فرمایشات شما حداقل به میزان ۲ برابر فرق می کند !! شما هم بیایید اینجا !! به امید عدالت در پرداخت حقوق ملتمان و نه ایجاد اختلافات شدید در بین کارمندان دولت
  • ایرانی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    11 0
    دکتر جان نگفتین تو امریکا پزشک میتونه هم تو مطب کار کنه هم بیمارستان ایا میتونه؟ نگفتین اختلاف درامد پزشک و پرستار اونجا هم ١٠٠-٣٠٠برابر ایا اینطوره؟نگفتین تو امریکا پرستار کار میکنه و پولشو پزشک میگره واقعا اینطوره؟برادر من برا چی الکی داری مظلوم نمایی میکنی.
  • جواد ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    12 0
    آخی عزیزم بمی م الهی واسه همینه که هیچ پزشکی واسه کار از ایران مهاجرت نمیکنه و تو همین جهنم میمونه؟! واسه قسمش؟! واسه زیر میزی هاش؟! واسه خوردن پولای هولوپی مه کاری واسشون انجام نداده؟! واسه چی؟! راستی از حقوق پرستارا تو کشورای دیگه هم خبر داری نخبه جان؟!
  • یک بوم و دو هوا ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    12 0
    جناب وزیر میشه بفرمایید اختلاف درآمد این قشر به اصطلاح مظلوم با سایر پیراپزشکان و پرستاران در کشورهای یاد شده چقدر هست؟؟؟؟؟ آدم به حرفای شما که گوش میده یاد ضرب المثل یک بوم و دو هوا میفته.شما خودتون بگید این همه تناقض گویی رو چطور باید تحمل کرد!!!!
  • پرستار ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    12 0
    جناب دکتر زالی،،اگر واقعا دستمزد بقیه کشور ها نسبت به ایران برای Gp ها بالا بود مطمئنا همانند پرستاران مهاجرت میکردند!!و اما شما از کدام اتهام صحبت میکنید??این نارضایتی در بخش های مختلف درمان ناشی از سیاست های غلط شما می باشد،امروز همه اقشار جامعه بیدارند و خود با اگاهی قضاوت میکنند،ثرا از نقد هراسانید??
  • الف ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    12 0
    ایا در سایر کشورها هم پزشک کمتر از یک دقیقه برای ویزیت بیمار وقت میگذارد؟ یا همزمان سه نفر با هم را داخل اتاقش ویزیت میکند بدون اینکه به حریم خصوصی مردم احترام بگذارد؟؟!!! پزشکان ایرانی بهتر است اول اصول اولیه را رعایت کنن بعد درامد خود را با سایر کشورها مقایسه کنند.
  • پرستار اگاه ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    12 0
    اقاي زالي اينقدر سياه بازي دراورديد كه اشكم دراومد يه جوري عنوان كرديد كه اينگار هيچ كس غير از پزشكان زحمت نمي كشه در تمام دنيا بيشترين تفاوت درامد پزشك و پرستار سه برابر است ولي در ايران تفاوت صد تا سيصد برابري هم هست هيچ كجاي دنيا به غير از ايران پزشك اينقدر درامد ندارد اگر داشت شماها كساني نبوديد كه ايران بمانيد اگر نخورديم نون گندم ديديم دست مردم و اينقدر اينبرو اونبر فاميل هست به گوشمان برسانند كساني كه خود پزشكند و همه اعتراف ميكنند درامدي كه پزشكان در ايران دارند در هيچ كجاي دنيا ندارند
  • کسری ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    11 0
    کاش حقوق پرستاران همین کشورها رو بیان میکردید آقای دکتر!!! تا همه متوجه بشوند که هیچ کجای دنیا پزشک بیشتر از سه برابر پرستاز نمیگیره. ...و فقط ایران هست که حقوق پزشکانبیش از صدبرابر پرستادان هست ...یکی از پزشکان بیمارستان ما لاتاری اسمش در اومد رفت آمریکا بعداز پنج سال در حالیکه شدیدا پشیمان بود برگشت و گفت پزشکان حقوقی که در ایران میگیرند و حکمرانی که می کنند هیچ جای دنیا نیست ...!!!!!
  • محمد-مازندران ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    3 0
    جناب دکتر زالی! میخواهید کل منابع کشور را بریزیم در جیب مبارک نظام پزشکی ؟! شاید جبران زحمت ها و زیرمبزی ها و درس خواندن ها و نخبگی هایتان باشد ؟؟!!!! سایر تحصیل کردگان آدم نیستند ؟؟ اصلا در همین حوزه درمان مگر غیر از پزشکان را آدم حساب میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟ تو را به خدا این مظلوم نمایی و سیاه بازی را تمام کنید
  • محمد ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    3 0
    تو رو خدا عوام فریبی نکنید در همون کشورهایی که درآمد پزشکا رو گفتید اگه راس باشه درآمد سایر گروههای پیراپزشکی و پرستاران چقده؟ چرا باید مدیر و رییس بیمارستان پزشک باشه که اصلا مدیریت نخونده؟ و هزار چرای دیگه....
  • رهگذر ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    3 0
    با توجه به اعتراض ریاست محترم نظام پزشکی لطفا از سال اینده تخصصهای زیر به مجموعه دفترچه ازمون رشته های تخصصی پزشکان اضافه شود : 1- کارگزین 2- حسابدار 3- راننده 4- و....... هرانچه ایشان لازم می دانند و شما فکر می کنید باید برای اداره امور پزشکان بصورت اختصاصی ایجاد شود آقا شما خسته نشدید از این همه مظلوم نمائی و منت گذاشتن بر سر مردم بیچاره و انها را وامدار خود قلمداد کردن مگر شما که هستید که خود را تافته جدا بافته از این مردم می دانید آیا منتقدین چیزی جز اجرای قانونی که همانها را هم خود نوشته اید از شما می خواهند بابک زنجانی و امثال ان پول مردم را بردند و اختلاس کردند گروهی از شما هم با زیر میزی و دریافتهای غیر رسمی دزدی می کنید اینرا که دیگر جناب وزیر گفته اند سالانه 7 تا 10 هزارمیلیارد تومان گردش مالی زیر میزی همکاران شما است البته فقط زیر میزی هزینه های اضافه که در قالب اقدامات تشخیصی غیر ضروری و برخی واسطه گریها با شرکتهاو تجهییزات داروئی بماند شما همیشه از شانه پزشکان عمومی بالا می روید هرجا بحث افزایش حقوق است حقوق انها را مطرح می کنید هرجا هم که می خواهید هزینه خدمات را بالا ببرید مدافع متخصصین می شوید جناب اقای رئیس خوشبختانه عصر حجر مدتی است که گذشته و سطح اگاهی مردم بیش از چیزی است که شما فکر می کنید مردم بخوبی فرق راست و دروغ را می شناسند اگر شما عملکرد همکارانتان را چه شنیده اید خیلی از این مردم انرا با گوشت و جان حس کرده اند
  • مجتبی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    2 0
    من به همین بسنده میکنم در جواب آقایان پزشک در نظام پزشکی نقش پرستاری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار نقش درجه اول است. معادل است با نقش یک پزشک ماهر. بسیاری از این نکتهغفلت دارند لذا اآن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود از ذهن آنها مغفول مانده و به آن توجه نمیکنند. مقام معظم رهبری