پژوهشگران آمریکایی کلم بروکلی را که به عنوان غذایی با داشتن خاصیت ضد سرطان شهرت دارد، به عنوان یک عامل بالقوه برای یافتن روش درمانی سرطان پروستات معرفی کردند.

سلامت نیوز:  پژوهشگران آمریکایی کلم بروکلی را که به عنوان غذایی با داشتن خاصیت ضد سرطان شهرت دارد، به عنوان یک عامل بالقوه برای یافتن روش درمانی سرطان پروستات معرفی کردند. 

 به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دانشمندان معتقدند در کلم بروکلی ترکیبی وجود دارد که شاید بتوان از آن به‌عنوان روشی درمانی برای سرطان پروستات استفاده کرد. این ترکیب در انواع دیگر کلم نیز وجود دارد. پیش از این نیز کلم بروکلی به عنوان یک ماده‌ غذایی پیشگیری کننده از سرطان شناخته شده بود.

در پژوهشی تازه به سرپرستی رودریک دشوود پژوهشگر مرکز علوم بهداشتی انستیتو علم و فناوری زیستی دانشگاه A&M  تگزاس ترکیبی به نام سولفورافِین که به‌صورت طبیعی در بروکلی یافت می‌شود، به عنوان یک عامل احتمالی مقابله با سرطان پروستات پیشرفته معرفی شده است.

به گزارش سایت futurity.org که اخبار پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ را پوشش می‌دهد، این پژوهش که در دانشگاه A&M و با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه دولتی اورگُن و با سرمایه‌گذاری انستیتو ملی سرطان آمریکا انجام شده و نتایجش در ژورنال Oncogenesis منتشر شده است، نشان می‌دهد که آنزیم خاصی در سلول‌های سرطانی پروستات وجود دارد که SUV39H1 نام دارد و تحت تأثیر سولفورافِین قرار می‌گیرد.

به گفته دشوود «پیش از این شواهد مهمی وجود داشت که نشان می‌داد سبزیجاتی مانند کلم بروکلی می‌توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند. اما این اولین پژوهشی است که نشان می‌دهد سولفورافِین با تغییر دادن SUV39H1 و متیلاسیون هیتون می‌توان یک عامل درمانی تازه برای سرطان پروستات پیشرفته باشد.»
در متیلاسیون هیستون اصلاحات شیمیایی کوچکی در پروتئین‌هایی اتفاق می‌افتد که با DNA تعامل می‌کنند و ژن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین موارد سرطان و از مهمترین علل مرگ مرتبط با سرطان در آمریکا محسوب می‌شود. برداشتن پروستات، پرتو درمانی، هورمون درمانی و شیمی‌درمانی در مراحل اولیه سرطان مؤثرند اما این نوع سرطان ممکن است متاستاز کند و در این صورت احتمال زنده ماندن فرد مبتلا به شدت کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha