متخصصان آمریکایی با بررسی ساختار ژنتیکی ویروس ابولا چندین جهش را در آن مشاهده کردند که می‌تواند روند درمان بیماری با داروهای جدید را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

سلامت نیوزمتخصصان آمریکایی با بررسی ساختار ژنتیکی ویروس ابولا چندین جهش را در آن مشاهده کردند که می‌تواند روند درمان بیماری با داروهای جدید را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، «جفری کوگلمان» از موسسه بیماری‌های عفونی و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ویروس ابولا به سرعت جهش می‌کند و و این جهش‌ها با تاثیر درمانیِ داروهای جدید برای نابود کردن این ویروس مرگبار تداخل دارد.

در این بررسی نسل جدید ویروس ابولا با نام EBOV/MAK با دو نسل پیشین آن که موجب شیوع این بیماری در جمهوری کنگو شده بود مقایسه گردید. در هر مقایسه متخصصان دریافتند بیش از 600 جهش ژنتیکی اتفاق افتاده که سه درصد ژنوم را شامل می‌شود.

این تیم تحقیقاتی همچنین مشاهده کردند 10 جهش جدید که ممکن است با مکانیزم‌ داروهای جدید که اکنون در حال آزمایش شده هستند تداخل ایجاد کند و سه مورد از این جهش‌ها در شیوع اخیر بیماری ابولا در غرب آفریقا مشاهده شده است. متخصصان تاکید کردند سازندگان دارو باید در نظر بگیرند که این جهش‌ها می‌تواند بر کارآیی داروهای تولیدی‌شان تاثیر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ‌تاکنون بیش از 21 هزار مورد ابتلا به ابولا گزارش شده که موجب فوت 8300 تن در لیبریا، سیرالئون و گینه شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha