چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 135979

کمپین بین‌المللی «Action/2015» که متشکل از هزار سازمان از سراسر جهان است، سال جاری (2015) را سال مبارزه با فقر و تغییرات جوی اعلام کرده است.

سلامت نیوز: کمپین بین‌المللی «Action/2015» که متشکل از هزار سازمان از سراسر جهان است، سال جاری (2015) را سال مبارزه با فقر و تغییرات جوی اعلام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ این کمین با انتشار آخرین آمار جهانی خود اعلام کرده که در حال حاضر بسیاری از مردم جهان در فقر بسیار شدید زندگی می‌کنند و حقوق روزانه کمتر از 1.25 دلار دارند.

این سازمان اعلام کرده در صورتی که تصمیمات صحیح جهانی اتخاذ شود تعداد فقرای جهان از بیش از یک میلیارد به 360 میلیون نفر تا سال 2030 کاهش خواهد یافت.

با این حال به اعتقاد این کمپین، فقر چیزی بیش از فقر درآمدی است و شامل فقر آموزشی، سلامت و محرومیت از استانداردهای زندگی نیز می‌شود. در واقع سوء تغذیه، کمبود بهداشت و آموزش در این میان قابل چشم پوشی نیست و زمانی که این فاکتورهای در کنار هم قرار می‌گیرند فقر چند بعدی را تشکیل می‌دهند.

بر اساس جدول چند بعدی فقر که توسط مرکز تحقیقات آکسفورد و برنامه عمران سازمان ملل متحد طراحی شده است، 1.6 میلیارد نفر در 110 کشور جهان گرفتار فقر چند بعدی هستند.

به گزارش روزنامه گاردین، در گزارش این کمپین بین‌المللی تاکید شده که در موضوع فقر نباید از نیازمندی‌های معلولان در کشورهای در حال توسعه غافل شد چرا که معلولان اغلب از فقیرترین افراد هستند و عموما توسط جوامعشان نادیده گرفته می‌شوند. این افراد حتی قادر به رفع نیازهای اساسی خود نیستند و با مشکلات مالی شدیدی روبرو هستند.

اغلب معمولان تحت حمایت سازمان‌های بین المللی نیز نیستند. حدود یک سوم از 58 میلیون کودک مقطع ابتدایی در سراسر جهان که به مدرسه نمی‌روند، معلول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha