چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 135980

به دلیل اهمیت بیماری دیابت، مبتلایان باید به‌طور مداوم میزان قند خون خود را کنترل کنند و علاوه‌بر این مراقب رژیم غذایی روزانه خود نیز باشند تا از این طریق بتوانند بیماری را تحت کنترل گیرند. تست مداوم قند خون از طریق سنجش خون روی انگشت معمولا برای مبتلایان به دیابت ناخوشایند است و در دراز مدت به پدیده‌ای خسته‌کننده تبدیل می‌شود.

سلامت نیوز: به دلیل اهمیت بیماری دیابت، مبتلایان باید به‌طور مداوم میزان قند خون خود را کنترل کنند و علاوه‌بر این مراقب رژیم غذایی روزانه خود نیز باشند تا از این طریق بتوانند بیماری را تحت کنترل گیرند. تست مداوم قند خون از طریق سنجش خون روی انگشت معمولا برای مبتلایان به دیابت ناخوشایند است و در دراز مدت به پدیده‌ای خسته‌کننده تبدیل می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: محققان آمریکایی دانشگاه کالیفرنیا روش جالبی برای این سنجش ابداع کرده‌اند. از طریق این روش مبتلایان به دیابت به راحتی و بدون درد می‌توانند از اطلاعات مربوط به قند خون خود مطلع شوند. این دستگاه از الکترودهای دقیق پرینت شده روی کاغذ موقت خالکوبی تشکیل شده است که قابل انعطاف بوده و به راحتی روی پوست قرار می‌گیرد. بعد از قرار دادن کاغذ مخصوص خالکوبی روی پوست، جریان الکتریکی بسیار ضعیفی روی پوست برقرار می‌شود که باعث جریان یافتن یون‌های سدیم در مایع بین سلول‌های پوستی می‌شود که به سمت الکترودها حرکت می‌کنند. این یون‌ها مولکول‌های گلوکز را از این مایع جدا می‌کنند.

کاغذ خالکوبی با استفاده از یک حسگر داخلی قدرت شارژ الکتریکی تولید شده از طریق گلوکز جدا شده را اندازه‌گیری می‌کند. در نتیجه، این حسگر قادر است میزان گلوکز خون بیماران را به راحتی ارزیابی کند.


دانشمندان کاغذهای خالکوبی را در شرایط آزمایشگاهی روی افراد سالمی بررسی کردند که غذای حاوی کربوهیدرات مصرف کرده بودند و سپس این کاغذها علائم مرتبط با بالا رفتن قند خون را در افراد نشان داد. در واقع این حسگرها به دقت تست‌های قند خون معمول می‌توانند سطح قند خون را شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha