چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 135991

نخود سبز پر از عطروطعم و مواد مغذی است و دلایل خوبی برای خوردن بیشتر این ماده غذایی وجود دارد.

سلامت نیوز: نخود سبز پر از عطروطعم و مواد مغذی است و دلایل خوبی برای خوردن بیشتر این ماده غذایی وجود دارد.

به گزارش سلامانه به نقل از plaisir sante، با مصرف 90 گرم نخودفرنگی تقریباً نیمی از نیاز روزانه به مصرف ویتامین C تأمین می‌شود.

ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن و همچنین تولید کلاژن و پروتئین لازم برای غضروف، پوست و تاندون‌ها و حتی جذب آهن ضروری است. ازآنجاکه ویتامین C محلول در آب است، بدن می‌تواند آن را ذخیره کند بنابراین لازم است که به‌اندازه کافی در روز نخودفرنگی بخورید.

به گفته محققان، نخود سبز خام یا پخته منبع بسیار خوبی از اسیدفولیک یا فولات است. یک‌دوم فنجان نخودفرنگی حاوی 13 درصد از نیازهای روزانه به اسیدفولیک است. با توجه به مطالعه‌ای در فنلاند، در سال 2012 میلادی که در مجله اختلالات عاطفی منتشر شد، مصرف ناکافی اسیدفولیک خطر ابتلا به علائم افسردگی را افزایش می‌دهد. شرکت‌کنندگان در این مطالعه که به میزان کافی اسیدفولیک دریافت کرده‌بودند حدود 50 درصد کمتر از کسانی که میزان کمی مصرف اسیدفولیک برایشان تجویز شده بود، در معرض خطر بودند.

علاوه بر این، مصرف 90 گرم نخودفرنگی حدود یک‌چهارم از نیاز بدن به فیبر روزانه را تأمین می‌کند. براساس نتایج یک مطالعه سوئدی روی بیش از 20 هزار نفر که سال گذشته منتشر شد، زنانی که از رژیم غذایی غنی از فیبر پیروی می‌کردند، احتمال خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی در مقایسه با زنانی که رژیم غذایی کم‌فیبر داشته‌اند، 4 برابر کاهش می‌یابد. البته این اثر در میان مردان کمتر بود، اما یک رژیم غذایی غنی از فیبر از آن‌ها در برابر سکته مغزی ایسکمیک بهتر محافظت می‌کند.

90 گرم نخودفرنگی پخته‌شده 25 درصد از نیاز روزانه شما را به منگنز نیز تأمین می‌کند. آنزیمی کلیدی که به خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد در عنصر بدن کمک می‌کند. چرا منگنز برای بدن خوب است؟ رادیکال‌های آزاد می‌تواند منجر به توسعه برخی سرطان‌ها و آسیب غشای سلولی، پروتئین‌ها و DNA شود. به همین دلیل باید سعی کنید برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد، که درنتیجه اکسیداسیون در بدن رخ می‌دهد – به مقدار کافی منگنز دریافت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha