معاون خدمات شهری شهرداری تهران از روند رسیدگی به وضعیت زباله‌های بیمارستانی ابراز نارضایتی كرد.

انتقاد معاون شهردارتهران از روند رسیدگی به زباله‌های بیمارستانی

مسعود كرباسیان در همایش دوسالانه انجمن متخصصان محیط زیست ایران گفت: انواع آلودگی‌ها در كلان‌شهرها وجود دارد كه یكی از آنها تولید 7 هزار و 700 تن زباله در روز و تأثیر آن در كلان‌شهری مانند تهران است.

وی با اشاره به اهمیت بحث مدیریت پسماندها افزود: به حداقل رساندن پسماندها و حداكثر كردن بازیافت برای استفاده مجدد از زباله‌ها بسیار حائز اهمیت است و تفكیك زباله از مبدأ به‌عنوان اولین گام در این جهت با ایجاد 22 ایستگاه بازیافت در تهران انجام شده است. به گفته او پسماندهای خشك امسال 19 درصد را به خود اختصاص داده‌اند كه پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال آینده به 36درصد برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از وضعیت رسیدگی به زباله‌های بیمارستانی ابراز نارضایتی كرد و افزود: در حال حاضر با 6 هزار واحد درمانی در شهر تهران، روزانه 70 تن زباله بیمارستانی جمع‌آوری می‌شود كه باید به‌صورت بهداشتی دفن شود و همه ارگان‌های ذیربط باید همكاری كرده و این مشكل را به كمك هم به سرانجام برسانند.

تكلیف زباله‌های بیمارستانی مشخص شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین تكلیف نهایی زباله‌های بیمارستانی و عفونی در كشور خبر داد. 

فاطمه واعظ جوادی درباره تصمیم‌گیری نهایی برای روش امحای زباله‌های بیمارستانی گفت: جلسه نهایی را با وزارت بهداشت برگزار كرده‌ایم كه قرار شد روش تلفیقی را برای امحای زباله‌های بیمارستانی استفاده كنیم.

وی در توضیح روش تلفیقی افزود: یعنی به تناسب جمعیت شهرها و روستاها هم سیستم اتوكلاو (بی‌خطرسازی زباله)‌ و هم زباله سوز مركزی را داشته باشیم چون مدیریت شهر بزرگی مثل تهران با داشتن بیمارستانهای بسیار با روستایی كه در آن هیچ عمل جراحی صورت نمی‌گیرد و زباله‌های عفونی چندانی ندارد، متفاوت است.

وی گفت: با تشكیل كارگروه مشتركی بین سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت تا پایان سال برای هر یك از استان‌های كشور دستورالعمل خاص برای روش امحای زباله‌های بیمارستانی صادر می‌شود. 

 مدیریت علمی در پسماندها

از سوی دیگر مشاور شهرداری در امور محیط زیست در ششمین همایش دوسالانه انجمن محیط زیست ایران گفت: شهرداری درصدد مدیریت علمی در پسماند‌های شهری است. اما برای عملی شدن این روند نیاز به زیرساخت‌های مهمی است كه حمایت قانونی از این جمله‌اند.

حیدرزاده با اشاره به پژوهش‌های انجام گرفته گفت: شهرداری مصمم است مدیریت علمی را در پسماندهای شهری به اجرا درآورد اما باید وظیفه دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت بهداشت و آموزش پزشكی، سازمان محیط زیست تعیین شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha