پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 136044

درصورت ابتلای فردی به دیابت و نوع آن، به احتمال بیشتری در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا و عفونت‌های آن خواهد بود.

سلامت نیوز: درصورت ابتلای فردی به دیابت و نوع آن، به احتمال بیشتری در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا و عفونت‌های آن خواهد بود.

به گزارش سلامانه به نقل از sante.canoe، به گفته محققان ابتلا به آنفلوانزا می‌تواند عوارض متعددی بر بدن فرد مبتلا به دیابت داشته باشد و در مبتلایان به دیابت به دلیل ضعف سیستم ایمنی، شدت بروز عفونت افزایش می‌یابد بنابراین ممکن است آنفلوانزا باعث بستری شدن فرد در بیمارستان و بروز ذات‌الریه، دیستریس تنفسی و... شود.

با توجه به اینکه در این شرایط معمولاً فرد حال عمومی خوبی ندارد و میل به غذاخوردن کمتر می‌شود،‌ همین مسئله می‌تواند باعث افت قند خون یا افزایش آن شود. بااین‌حال، آنفلوانزا نیز قند خون را افزایش می‌دهد.

البته به گفته محققان صرفاً افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر عوارض ناشی از آنفلوانزا و عفونت حاد نیستند بلکه افراد مبتلا به آسم، بیماری قلبی-عروقی، سیستم ایمنی ضعیف و بسیاری دیگر از بیماری‌های مزمن پزشکی در معرض خطرند.


پس درصورتی‌که مبتلا به آنفلوانزا هستید، مرتب دست‌های خود را با آب و صابون حداقل برای 20 ثانیه بشویید. از تردد در مکان‌های شلوغ اجتناب کنید و درصورتی‌که عطسه یا سرفه، آرنج خود را به سمت دهان بگیرید نه دستتان. مواد غذایی مقوی بخورید و بیماری‌تان را کنترل و مرتب قندخونتان را اندازه‌گیری کنید و از داروهای ضدویروسی برای درمان زودهنگام کمک بگیرید. اگر با وجود رعایت تمام این مسائل همچنان به آنفلوانزا مبتلا هستید، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا زودتر اقدام‌های درمانی لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha