اعضای باندی که مردی جوان را ربوده بودند و قصد داشتند از خانواده‌اش یک‌میلیاردتومان اخاذی کنند، بدون اینکه به هدف خود برسند، طعمه‌شان را رها کردند و عاقبت دستگیر شدند.

سلامت نیوز: اعضای باندی که مردی جوان را ربوده بودند و قصد داشتند از خانواده‌اش یک‌میلیاردتومان اخاذی کنند، بدون اینکه به هدف خود برسند، طعمه‌شان را رها کردند و عاقبت دستگیر شدند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، مردی نخستین روز آذر با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، از ربوده‌شدن پسر ٢٣ساله‌اش به نام سعید خبر داد و گفت آدم‌ربایان در تماس با او یک‌میلیاردتومان پول نقد خواسته‌اند. این مرد توضیح داد پسرش در زمینه خریدوفروش خودرو کار می‌کند و هنگامی که به سمت خانه در حرکت بوده ربوده شده. پدر سعید توضیح داد آدم‌ربایان برای او ضرب‌الاجل ٤٨ساعته تعیین و تهدید کرده‌اند اگر مبلغ موردنظرشان در این مدت فراهم نشود، سعید را به قتل خواهند رساند.
کارآگاهان بلافاصله بعد از دریافت این شکایت وارد عمل شدند و ابتدا آموزش‌های لازم را به خانواده سعید ارایه دادند سپس در حالی‌که در همان روز نخست تحقیقات به دو مرد ظنین شده بودند، سعی کردند با انجام تحقیقات نامحسوس به مدارک قاطعی دست یابند. کارآگاهان امیدوار بودند بعد از تماس مجدد آدم‌ربایان و تعیین محل ملاقات، آنها را سر قرار به دام بیندازند یا اینکه بتوانند با ردیابی‌های تخصصی نشانی محل اختفای آنها را پیدا کنند اما انتظارها برای تماس دوباره گروگانگیران فایده‌ای نداشت.  ماموران در این مرحله پی بردند آدم‌ربایان خانواده سعید را زیرنظر دارند و از حضور پلیس در پرونده مطلع شده‌اند و به همین دلیل دیگر تماس نگرفته‌اند. اینگونه بود که بر حساسیت‌های پرونده افزوده شد چون احتمال داشت جان سعید به خطر بیفتد. در حالی‌که بررسی‌ها همچنان ادامه داشت، آدم‌ربایان طعمه خود را رها کردند و گریختند.

پسر جوان بعد از آزادی به پلیس آگاهی رفت و درباره نحوه آدم‌ربایی و دوروزی که در اسارت بود توضیحاتی داد. پس از آن تلاش‌ها برای یافتن متهمان ادامه داشت تا اینکه سرنخ‌های مهمی به دست آمد.  سرهنگ عباسعلی محمدیان- رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ- در این‌باره گفت: «جرم آدم‌ربایی یکی از جرایم جنایی است و پلیس به محض اطلاع وارد عمل می‌شود. در این پرونده‌ها چون خطر جانی، فرد ربوده‌شده را تهدید می‌کند تمام تیم‌ها به حالت آماده‌باش درمی‌آیند. در این پرونده نیز با وجود آزادشدن فرد ربوده‌شده تحقیقات ادامه یافت و مخفیگاه‌های متهمان در تهران، کرج و شهرهای خوابگاهی اطراف پایتخت شناسایی شد البته ماموران تصمیم گرفتند متهمان را همزمان دستگیر کنند چون اگر یکی از آنها زودتر بازداشت می‌شد، دیگران با اطلاع از موضوع فرار می‌کردند.» محمدیان افزود: «در نهایت ساعت‌دو بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته عملیاتی همزمان انجام شد و اعضای باند دستگیر شدند.» بنابراین گزارش یکی از متهمان عضو سابق تیم ملی پاورلیفتینگ و یکی دیگر از آنها شرکت‌کننده مسابقه قوی‌ترین مردان ایران هستند.
اظهارات سردسته باند
مردی ٤٢ساله به نام شروین که طراح اصلی این آدم‌ربایی و سردسته باند پنج‌نفری است، دیروز درباره انگیزه و نحوه آدم‌ربایی توضیح داد. او گفت: «من در کار خریدوفروش خودرو بودم و با اطرافیان سعید اختلاف داشتم البته با خود او مشکلی نداشتم. اطرافیان سعید در کارم اخلال ایجاد می‌کردند. من از آنها طلبکار بودم اما آنها چکی را که بابت بدهی‌ام به فردی دیگر داده بودم او از او گرفته بودند و می‌خواستند با این کار گروکشی کنند. در نهایت تصمیم گرفتم از آنها زهرچشم بگیرم. نقشه من اصلا آدم‌ربایی نبود فقط می‌خواستم سعید را کتک بزنم.»
شروین ادامه داد: «موضوع را با چندنفر از دوستان در میان گذاشتم و بالاخره قرار شد پنج‌نفری این کار را انجام دهیم. روز حادثه شروین به بانک رفت و ما منتظر شدیم. وقتی از شعبه بیرون آمد او را صدا زدیم و به‌زور داخل خودرو انداختیم. سپس او را به محلی در شرق تهران بردیم اما قصد نداشتیم او را نگه داریم تا اینکه وقتی پسر جوان را به مخفیگاهمان بردیم به این صرافت افتادم که حالا چه‌کار کنم. آن‌موقع بود که فکر باج‌گیری به سرم افتاد و از خانواده‌اش پول خواستم البته این کار را کردم تا کسی به ما مشکوک نشود و همه فکر کنند ماجرای ربودن سعید اخاذی است. ما خانواده سعید را زیرنظر داشتیم و وقتی فهمیدیم آنها موضوع را به پلیس اطلاع داده‌اند ترسیدیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم سعید را آزاد کنیم چون فکر می‌کردیم اگر او آزاد شود، پلیس دیگر پرونده را پیگیری نمی‌کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha