جمعیت بیماران مصروع مقاوم به درمان از هفت سال گذشته، با تحریك عصب واگ كنترل می شود.

حسین پاكدامن درگفتگو باخبرنگار سلامت نیوز افزود:‌ ایران برای نخستین بار در خاورمیانه  از این شیوه استفاده كرده و تاكنون بسیاری از بیماران را از خارج كشور با این روش، درمان كرده است.
وی بیان داشت:هم اكنون سی درصد از بیماران صرعی  مقاوم به درمان دارویی و جراحی هستند كه با تحریك عصب واگ درحال كاهش این جمعیت هستیم.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران خاطرنشان كرد: درحال حاضر دویست هزار نفر ازبیماران مصروع ،مقاوم به درمان دارویی هستند كه سعی داریم به یك صد هزار نفر كاهش دهیم.
وی تصریح كرد: پانزده سال گذشته هشت دهم درصد از جمعیت كشور مبتلا به بیماری صرع بودند كه با جمعیت هفتاد و یك میلیون و نیمی ایران تخمین زده شده كه هم اكنون  نزدیك به شیصد هزار بیمار مصروع دركشور داریم.
پاكدامن اظهارداشت: ناهنجاری مادرزادی،‌ عفونت ها ،‌ تومورهای و‌آبسه مغز و ضایعات عروقی از عوامل اصلی موضعی بدن هستند كه باعث بروز بیماری صرع در افراد می شود و این درحالی كه نقش ارث و ‍‍ژن در این بیماری بسیار كم است.
وی با اشاره به اینكه بیماری صرع به طور مساوی در هر دو جمعیت زن و مرد قابل مشاهده است گفت: با توجه به اینكه تصادفات به عنوان یكی از علت های بروز بیماری صرع اثبات شده می توان مردها را بیش از زن ها در معرض خطرابتلا به این بیماری دانست.
رئیس انجمن علوم و اعصاب ایران افزود: هم اكنون بیماران مصروع با سه شیوه طبی،‌تحریك عصبی واگ و جراحی درمان می‌شوند كه این بیماری عوارض جسمی و‌روحی شدیدی  برروی فرد،‌خانواده و اجتماع به همراه دارد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha