دولت و هئیت امنای ارزی كشور از كودكان نیازمند عمل كاشت حلزون گوش حمایت مالی می كنند.

بیژن نقیب زاده در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: كودكان دو تا پنج سال بهترین كاندیدای عمل كاشت حلزون گوش هستند.
وی با اشاره به اینكه عمل كاشت حلزون گوش بیست و پنج میلیون تومان اعتبار نیاز دارد كه بیمارفقط باید سه تا پنج میلیون تومان آن را بپردازد بیان داشت: عمل كاشت حلزون گوش برای تمام سنین قابل انجام است اما این درحالی كه انجام این عمل برای افراد بزرگسالی كه با راه های ارتباطی آشنا شده و با نوع خاصی شنیدن عادت كرده اند نمی تواند همچون كودكان مفید و مثمر ثمرباشد.
رئیس انجمن گوش و حلق و بینی كشور اظهارداشت: سابقه انجام این عمل دركشوركوتاه است و تنها چهار مركز در تهران و یك مركز در مشهد و شیراز قادر به انجام این عمل هستند واین مسئله باعث شده كه با رجوع افراد از شهرستان های مختلف به این مراكز آمار پشت نوبتی ها افزایش پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه درحال حاضر آمار دقیقی از تعداد افراد نیازمند و پشت نوبت عمل كاشت حلزون گوش در دست نداریم تصریح كرد: باز شدن گوش داخلی،‌ انتشار عفونت در عصب صورتی وآسیب به سیگنال های عصبی شنوایی از عوارض این عمل است.
رئیس انجمن گوش و حلق و بینی كشور اظهارداشت: كم شنوایی یا نا شنوایی به علت عوامل محیطی همچون قرار گرفتن به مدت طولانی در شدت صوت بالا و صحبت كردن بیش از اندازه با موبایل وام. پی . تری و عوامل مادرزادیی به خاطر عدم تشكیل ارگان های شنوایی و سندرم های خاصی بیماری كه باعث انجام جراحی هایی روی گوش می شود.

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha