سلامت نیوز:رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت: به دلیل اینکه خون رایگان به دست بیمارستان‌ها می‌رسد آنها حاضر نیستند برای مدیریت مصرف خون هزینه کنند این در حالی است که چرخه مصرف خون نیز در کشور قابل ارزیابی نیست.

علی اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با فارس، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان مصرف خون را مدیریت کرد روش صحیح استفاده از خون در بسیاری از اعمال جراحی است مثلا در برخی عمل‌ها مانند جراحی قلب و حفره‌ شکمی که فضای استریل وجود دارد می‌توان خون بیمار را ساکشن وارد فیلتر کرد و حین عمل از آن استفاده کرد.


وی ادامه داد: این روش در کشور ما خیلی شایع نیست و بیمارستان‌ها به دلیل این که خون رایگان است حاضر نیستند برایش هزینه‌ای کنند.


رئیس سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: ما در کشور بحث آموزشی را برای پزشکان و بیماران شروع کردیم و تلاش داریم که به شکل مطالبه بیماران آن را ببینند و بدانند که انتقال خون خودی وجود دارد و قبل از عمل بدانند که باید اصلاحاتی برایشان انجام شود.


وی در پاسخ به اینکه عدم مدیریت مصرف خون چه میزان خسارت می‌زند، گفت: این ارقام تا کنون به دست نیامده چون چرخه ما قابل ارزیابی نیست. در عین حال چرخه مصرف خوبی نداریم.


پورفتح‌الله گفت: در آمریکا میزان اهدای خون ظرف دو سال گذشته با مدیریت مصرف خون از 16 میلیون اهدا به 14 میلیون اهدای خون رسیده است.
وی افزود: امیدواریم با مدیریت خون بیماران و مصرف آن بتوانیم روند مصرف خون را مدیریت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha