سلامت نیوز:معاون حمایت سلامت کمیته امداد با بیان اینکه سالانه 1350 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود گفت: کمیته امداد در حال حاضر قریب به چهار میلیون نفر را تحت پوشش و سالانه یک و نیم میلیون نفر ارباب رجوع دارد.


به گزارش ایسنا،علی‌محمد ذوالفقاری در همایش بررسی نقش مراکز نیکوکاری در محرومیت زدایی و ایجاد توسعه پایدار در کرمان اظهار کرد: نیاز این افراد در بسته بندی های مختلف چندین برابر امکانات موجود در کمیته امداد است به عنوان مثال سالانه 200 هزار ظرفیت ازدواج داریم .
وی بیان کرد: بعضی از درخواست های مردم از کمیته امداد با ساز و کار اداری قابل حل نیست و در دهه های گذشته بسیاری از مشکلات مردم در امداد ریشه اقتصادی داشت، امروز علاوه بر این حوزه ریشه اجتماعی نیز دارد.
عضو ستاد راهبری مراکز نیکوکاری کشور گفت: کمیته امداد به دنبال این بود در شبکه های محلی به جز نیازمند شناسی، خیر شناسی نیز اتفاق بیفتد و احسان در اشکال مختلف شناسایی و ساماندهی شود.
وی افزود: امروز با انباشت فقر مواجه هستیم و یکی از دلایلی که به سراغ شبکه های مردمی آمده ایم این است که سرعت در خدمت رسانی صورت بگیرد.
ذوالفقاری تصریح کرد: احساس ما این است که شبکه های مردمی برای انسجام دادن به همه انسان هایی است که در یک محله می خواهند به کمک امداد بیایند و این به یک فرد خلاصه نمی شود.
وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در طراحی شبکه های مردمی به آن پرداخته شده، استفاده از جایگاه معتمدان و استفاده از سرمایه اجتماعی آنهاست و برای این مراکز مدیریت محلی تعریف شده است.
ذوالفقاری گفت: این شبکه های مردم می تواند به افزایش خدمت، افزایش حجم تشخیص نیازمندان کمک کرده و شناسایی نیکوکاران و شناسایی نیازمندان را انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha