رییس انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به اینکه تعداد بیماران قلبی و عروقی در کشور در حال افزایش است، گفت: سن شیوع بیماری قلبی و عروقی در مردان حدود 40 سالگی است در حالیکه این عارضه در زنان از 50 سالگی آشکار می شود.

مردان 10 سال زودتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند

سلامت نیوز:  رییس انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به اینکه تعداد بیماران قلبی و عروقی در کشور در حال افزایش است، گفت: سن شیوع بیماری قلبی و عروقی در مردان حدود 40 سالگی است در حالیکه این عارضه در زنان از 50 سالگی آشکار می شود. 

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد قاسمی  در حاشیه سپوزیوم  مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی  در جمع خبرنگاران افزود: از سن 50 سالگی ریسک ابتلا به این بیماری در بین مردان و زنان تقریبا یکسان می شود.

این متخصص قلب و عروق بیان کرد: افزایش آگاهی مردم و بهره گیری از امکانات تشخیصی پیشرفته سبب شده تا بیماری افراد زودتر مشخص شود که این موضوع نیز سبب افزایش تعداد بیماران قلبی و عروقی شده است.

وی، صنعتی شدن زندگی، کم تحرکی،تغییر روش زندگی،چاقی، استرس و آلودگی هوا را از جمله دلایل ابتلا به این بیماری برشمرد و گفت: فشارخون، دیابت، افزایش چربی خون و دخانیات را از دیگر عوامل ابتلا افراد به بیماری قلبی و عروقی می باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه مردم باید از مصرف خودسرانه دارو بشدت خودداری کنند، افزود: مصرف دارو باید به تجویز پزشک باشد و پزشکان به هیچ وجه مصرف خودسرانه دارو را به مردم توصیه نمی کنند.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران ادامه داد: در صورتیکه پزشک یا تیم پزشکی به بیمار قلبی و عروقی مصرف داروی آسپرین را توصیه کند، این فرد نباید مصرف دارو را قطع نماید.

وی با اشاره به اینکه برخی از متخصصان جراحی قبل از انجام عمل جراحی اصرار به قطع مصرف آسپرین دارند، گفت: عمل جراحی قلب باز و بای پس عروق کرونر را حتی می توان بدون قطع مصرف داروی آسپرین انجام داد.

سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی با حضور متخصصان برخی از حوزه های پزشکی در مرکز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha