وزیر اسبق بهداشت معتقد است اگر می خواهیم عدالت در سلامت رعایت شود، باید بیمه ها ادغام شوند.

سلامت نیوز:   وزیر اسبق بهداشت معتقد است اگر می خواهیم عدالت در سلامت رعایت شود، باید بیمه ها ادغام شوند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مسعود پزشکیان با حضور در برنامه این هفته "نبض" که موضوع "تجمیع صندوق های بیمه ای" را مورد بحث و بررسی قرار داد، اظهارداشت: اگر می خواهیم پولی که به سلامت اختصاص می دهیم، هدر نرود و مستقیم به دست گیرنده خدمت برسانیم، باید بیمه ها تجمیع شوند.
وی افزود: هرچقدر ساختار کوچکتر باشد، اعتبارات در حوزه سلامت بهتر هزینه می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عقل سلیم می گوید که بیمه ها باید تجمیع شوند اما اینکه چرا این کار را نمی کنیم، جای بحث دارد.

پزشکیان گفت: اگر یک بیمه داشته باشیم بهتر از این است که 10 بیمه داشته باشیم و بخواهیم پول ها را بین آنها توزیع و تقسیم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت ادغام نشدن صندوق های بیمه ای ضرر می کنیم، افزود: ما بایستی همه مردم را تحت پوشش قرار دهیم و نگاه ما به بیمه، نباید جناحی و سازمانی باشد.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با اعلام اینکه سفره های متعدد در حوزه سلامت معنی ندارد، گفت: در حال حاضر، سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات اولیه به افراد تحت پوشش در شهرهای کوچک و دور افتاده دچار مشکل است و آنها نمی توانند از خدماتی که حق آنهاست به خوبی استفاده کنند و سهم آنها در پایتخت خرج می شود.

پزشکیان با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید سیاستگذار حوزه سلامت باشد، تصریح کرد: تجربه بین المللی و کارشناسی، به ما نشان می دهد که باید از راه های موفق دنیا استفاده کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با عنوان این مطلب که رقابت در بازار سلامت معنا ندارد، اظهارداشت: نباید سلامت مردم را وارد بازار کرد. بازار برای سلامت معنا ندارد چون جان مردم کالا نیست.

وی در همین زمینه ادامه داد: انسان را نمی شود معامله کرد و همه مردم باید یک جور خدمت بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha