شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

یک فوق تخصص گوش، حلق و بینی به بررسی شایع‌ترین علت بوی بد دهان پرداخت و گفت: آقایان در رعایت بهداشت دهان و دندان دچار مشکل هستند و رعایت این مسائل در آنها ضعیف‌تر است به همین دلیل بودی بد دهان در مردان شایع‌تر است.

سلامت نیوز:  یک فوق تخصص گوش، حلق و بینی به بررسی شایع‌ترین علت بوی بد دهان پرداخت و گفت: آقایان در رعایت بهداشت دهان و دندان دچار مشکل هستند و رعایت این مسائل در آنها ضعیف‌تر است به همین دلیل بودی بد دهان در مردان شایع‌تر است.  

 دکتر علیرضا جوادی در گفت‌و گو با آنا درباره مهم‌ترین دلایل بوی بد دهان گفت: علت‌یابی بوی بدن دهان یکی از پیچیده‌ترین مسائل در بین پزشکان است زیرا اغلب علت ناشناخته دارند اما از علت‌های شایع این عارضه می‌توان به مشکلات دندان، لوزه و سینوس‌ها اشاره کرد.

وی افزود: زمانی که لثه سوارخ می‌شود مواد غذایی در میان این سوارخ‌ها تجمع می‌یابند و ایجاد بوی بد در دهان می‌کنند و زمانی هم دندان‌ها دچار پوسیدگی شوند منجر بروز این عارضه در افراد می‌شود.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی با توجه به اینکه بوی‌ بد دهان می تواند به دلیل علت‌های دیگر نیز ایجاد شود عنوان کرد: مشکلات دیگری از قبیل بیماری‌های گوارشی مانند مشکلات معده، زخم و باکتری معده، بیماری‌های تنفسی و مشکلات ریوی نیز می‌توانند منجر به بروز بوی بد دهان شوند.

وی با بیان اینکه بوی بد دهان در آقایان شایع‌تر از خانم‌ها است گفت: آقایان در رعایت بهداشت دهان و دندان دچار مشکل هستند و رعایت این مسائل در آنها ضعیف‌تر است به همین دلیل بودی بد دهان در مردان شایع‌تر است.

جوادی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برخی از بیماران به دلیل پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه به متخصصان دندانپزشکی ارجاع داده می‌شوند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا مصرف اسپری و آدامس‌های خوشبو کننده می‌تواند در رفع بوی بد دهان موثر باشد گفت: مصرف این مواد تنها می‌تواند در پوشش موقت بوی بد دهن موثر باشد بنابراین استفاده از اسپری، آدامس و شیرینی‌های خوشبو کننده نمی‌تواند به عنوان درمان مطرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha