به عنوان یک زن ترجیح می دهید در هنگام زایمان همسرتان در کنار شما باشد؟ شاید پاسخ اغلب زنان به این سؤال مثبت باشد و دوست داشته باشند در یکی از سخت ترین اما دوست داشتنی ترین لحظات زندگیشان شریک زندگیشان را همراه خودشان داشته باشند. انتخابی که به عقیده دانشمندان چندان هم صحیح نیست.

سلامت نیوز: به عنوان یک زن ترجیح می دهید در هنگام زایمان همسرتان در کنار شما باشد؟ شاید پاسخ اغلب زنان به این سؤال مثبت باشد و دوست داشته باشند در یکی از سخت ترین اما دوست داشتنی ترین لحظات زندگیشان شریک زندگیشان را همراه خودشان داشته باشند. انتخابی که به عقیده دانشمندان چندان هم صحیح نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بر خلاف تصور اکثر زنان، بهتر است همسرشان در زمان زایمان کنار آنها نباشد. زیرا حضور و عشق آنها نتیجه ای کاملاً معکوش می دهد و موجب افزایش درد می شود. تحقیقات انجام شده در دانشگاه بریتانیا نشان داده است، حضور شریک زندگی زنان در زمان زایمان تا به حال در هیچ موردی منجر به کمتر شدن درد نشده است. در این مطالعه دانشمندان زنان را به دو گروه تقسیم کردند، گروهی که زایمانشان در حضور همسرشان انجام شد و گروهی که در این لحظه تنها بودند، برای سنجش میزان درد نیز یک سنسور به مغز زنان وصل شده بود.

یافته های به دست آمده به طرز عجیبی شگفت آور بود، تمامی شرکت کنندگان حاضر در گروه اول درد بیشتری را نسبت به گروه دوم تحمل می کردند، دردی که در طول زایمان افزایش می یافت. این در حالی است بنا بر ادعا تحقیقات پیشین، حضور شریک زندگی در کاهش درد زنان بسیار مؤثر است. یافته هایی که هیچ کدام به صورتی جداگانه میزان درد را اندازه گیره نکرده بودند و بیشتر به خواست زنان توجه داشتند. در واقع هر فردی به یک شیوه منحصر به فرد با درد برخورد می کند، شیوه ای که حتی حضور نزدیک ترین فرد زندگی یعنی همسر در آن اختلال ایجاد می کند و تنها درد را افزایش می دهد.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نگین ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    چرته!!!!اگر این درست بود ک تمام کشورای اروپایی و تمام بیمارستان های عالیشون این روش رو پیش نمیگرفتن!