شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 136130

اغلب پسران طی سال های نوجوانی، یک یا ۲ جهش رشدی را تجربه می کنند. در نتیجه به کالری کافی برای برطرف کردن نیازهای خود احتیاج دارند.

سلامت نیوز:اغلب پسران طی سال های نوجوانی، یک یا ۲ جهش رشدی را تجربه می کنند. در نتیجه به کالری کافی برای برطرف کردن نیازهای خود احتیاج دارند.

به گزارش سلامت نیوز، روزناامه خراسان نوشت: می گفت دو فرزند نوجوان دارم و هر روز باید برای خرید به بیرون از منزل بروم چون پر نگه داشتن یخچال و کابینت ها کار سختی است. این دو از صبح تا شب تمایل دارند چیزی بخورند بدون این که وزن اضافه کنند . به او گفتم: همین که فرزند شما یک برنامه غذایی سالم داشته باشد، دیگر لازم نیست نگران عادت های غذایی او باشید. نوجوانان از لحاظ فیزیکی و ذهنی در حال رشد هستند بنابراین به کالری نیاز دارند.

پسران نوجوان

اغلب پسران طی سال های نوجوانی، یک یا ۲ جهش رشدی را تجربه می کنند. در نتیجه به کالری کافی برای برطرف کردن نیازهای خود احتیاج دارند.

به طور متوسط، پسران بین ۱۱ تا ۱۳ سال، روزانه به هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ کالری نیاز دارند.

دختران نوجوان

دختران نوجوان، اغلب احساس گرسنگی می کنند زیرا برای رشد به کالری نیاز دارند.

به طور متوسط، دختران جهش رشد کمتر و کوتاه تری را نسبت به پسران تجربه می کنند دختران ۱۱ تا ۱۳ ساله به هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰کالری در روز نیاز دارند. به طور متوسط، دختران نوجوان بین ۱۴ و ۱۸ سال نیاز به روزی هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ کالری دارند. میزان دقیق کالری به جثه و میزان رشد بستگی دارد.

فعالیت فیزیکی

نوجوانان که فعالیت زیادی دارند، احساس گرسنگی بیشتری می کنند و به مصرف کالری بیشتری نیاز دارند.نوجوانان که به ورزش های سخت می پردازند از جمله کاراته و اسکیت به روزی ۳ هزار و ۵۰۰ کالری نیاز دارند.خیلی از نوجوانان فعال، غذاهای اصلی زیاد و بین غذا، اسنک های کوچک تری مصرف می کنند. تا زمانی که برنامه غذایی نوجوان شما شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی های سالم، میوه و سبزیجات فراوان باشد زود به زود گرسنه نمی شود.

نداشتن کنترل

بعضی نوجوانان که روی خوردن شان کنترل ندارند همیشه گرسنه اند و صرفاً برای سرگرمی غذا می خورند. تنقلاتی مانند چیپس و کلوچه، موادی در دسترس و خوشمزه است زیرا نیاز به آماده کردن ندارد. برخی نوجوانان به پرخوری عادت می کنند حتی اگر سیر باشند. نوجوانانی که نمی توانند روی خوردن خود کنترل داشته باشند، پس از پرخوری کردن احساس بدی پیدا می کنند. والدین می توانند با خرید غذاهای سالم و... به فرزندان خود کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha