«شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه رسیدگی و ساماندهی زنان کارتن‌خواب در دستور کار معاونت امور زنان ریاست جمهوری قرار دارد از مرکز تازه تأسیس «سرای مهربانو» که از سوی مؤسسه مردم نهاد «طلوع بی‌نشان ها» راه‌اندازی شده، بازدید کرد.

سلامت نیوز: «شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه رسیدگی و ساماندهی زنان کارتن‌خواب در دستور کار معاونت امور زنان ریاست جمهوری قرار دارد از مرکز تازه تأسیس «سرای مهربانو» که از سوی مؤسسه مردم نهاد «طلوع بی‌نشان ها» راه‌اندازی شده، بازدید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، این سرا که طی روزهای آینده به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند، محلی برای درمان و توانمندسازی زنان کارتن خواب شهر تهران خواهد بود. آمارهای این سازمان مردم‌نهاد که نزدیک به 10 سال است فعالیت خود را روی بهبود کارتن خواب‌ها متمرکز کرده از وجود 500 زن کارتن خواب خبر می‌دهد.
شهیندخت مولاوردی می‌گوید: «معاونت امور زنان و خانواده برنامه‌هایی را در جهت حمایت از این افراد در دستور کار خود دارد.» مولاوردی درباره حمایت از این مؤسسات و اختصاص بخشی از بودجه معاونت به این امر می‌گوید: «ما تلاش داریم تا با حمایت از این مؤسسات بخشی از مشکلات این گروه آسیب پذیر را کم کنیم و در صورت نیاز به حمایت‌های مالی حتماً این کار را انجام خواهیم داد.» به گفته مولاوردی برای نخستین بار شاهد ساخت سرای مهربانو با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد هستیم.
«اکبر رجبی» مدیرعامل این مؤسسه اعتقاد دارد که در صورت حمایت از گروه‌های مردمی می‌توان به قصه زنان کارتن خواب شهر پایان داد.
اکبر رجبی می‌گوید: «در تهران ۵۰۰ زن کارتن خواب وجود دارد و لازم است به امور آنها رسیدگی کنیم. چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب ۲۰۰ نفر بود اما به صورت تصاعدی این آمار در حال افزایش است و ما باید تلاش کنیم که مشکلات این افراد را سامان دهیم.»  به گفته رجبی هزینه این افراد و کارتن خواب‌های بهبود یافته مرد را نزدیک به 10 هزار فرد خیر که با مؤسسه طلوع بی‌نشان‌ها در ارتباط هستند تأمین می‌کنند.
رجبی با بیان اینکه افرادی برای حضور در سرای مهربانو اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌گوید: «این افراد در حال حاضر شناسایی شده‌اند و به آنان علاوه بر خدمات مختلف مهارت‌هایی مانند قالیبافی، سفالگری و معرق کاری در 145 واحد درسی تدریس می‌شود. در حال حاضر سرای مهربانو برای 70 نفر تجهیز شده است ولی قابلیت پذیرش 250 زن آسیب دیده اجتماعی را دارد.»تلاش‌های این مؤسسه در سال گذشته به بهبودی 927 کارتن خواب مرد منجر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha