شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 136137

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان‌های سازمان غذا و دارو در مورد قاچاق چمدانی شکلات و قاچاق این محصولات توضیحاتی ارائه داد.

سلامت نیوزمدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان‌های سازمان غذا و دارو در مورد قاچاق چمدانی شکلات و قاچاق این محصولات توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر جلال غفارزاده در مورد قاچاق چمدانی شکلات اظهار داشت: قاچاق چمدانی شکلات معمولا از گمرکات مسافری یعنی به صورت کالای همراه مسافر، بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد وارد می‌شود .

وی گفت: علی رغم اینکه ما در زمینه شیرینی، شکلات و آدامس خوشبختانه صنایع داخلی خوب و با کیفیتی داریم و بسیاری از ان‌ها نیز صادر می‌شود، اما با ورود اقلام قاچاق مواجه هستیم که قیمت آن‌ها نیز ارزان‌تر است و در مقابل به تولید داخل نیز ضربه و آسیب می‌زند و تهدیدی نیز برای سلامت است.

غفارزاده گفت: با توجه به اینکه در تولید این قبیل اقلام از مواد متعدد، متنوع و گاها مضری استفاده می‌شود و حتی ممکن است بعضی اوقات از جهات مواد حلال و شرعی دچار ابهامات و شبهاتی باشد، بنابراین اهمیت موضوع قاچاق این اقلام مضاعف است و باید مقابله جدی با قاچاق این گونه اقلام به کشور داشته باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: اتحادیه تولید کنندگان این اقلام از این موضوع شاکی بودند که چرا اقدامات موثری انجام نمی‌شود و صنعت‌شان به واسطه اقلام مشکل‌دار و بی‌کیفیت مورد تهدید قرار می‌گیرد.

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان‌های سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: برنامه‌های سازمان غذا و دارو در این موضوع در چند محور کلی است. وظایف سازمان در این زمینه در قانون و در ماده 27 قانون مبارزه قاچاق مشخص شده است؛ در بند «ب» ماده 27 تکلیف اعلام نظر از طرف وزارت بهداشت برای مواد غذایی،‌ آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی تصریح شده است. همچنین در بند «الف» ماده 27 در مورد قاچاق اقلام دارویی، ‌مکمل و تجهیزات که از جمله اقلامی است که نیازی به استعلام از وزارت بهداشت برای اعلام نظر مصرف ثانویه در مواردی که کشف می‌شد، نیست، اما در اقلام آرایشی و بهداشتی، غذایی تکلیف آن است که وزارت بهداشت باید اعلام نظر کند که آیا اقلام قاچاق قابلیت مصرف انسانی دارند یا خیر. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha