معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.

سلامت نیوز:  معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، محمد آقاجانی گفت: این برنامه به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت‌های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق تدوین شده و با اجرای آن از طریق پرداخت‌های تشویقی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه تمام وقتی پزشکان و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح‌بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در هفت ماه گذشته است.

 آقاجانی افزود: تمامی پزشکان متخصص، فلوشیپ یا فوق‌تخصص و پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی که به صورت تمام وقت جغرافیایی (اعم از تمام وقت هیات علمی و تمام وقت درمانی)، در مناطق کمتر توسعه یافته کشور مشغول به خدمت می‌باشند، مشمول این طرح می‌شوند.

دبیر ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت اعلام کرد: در هفت ماه اجرای برنامه 43 هزار و 350 پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص در 293 شهر محروم مشمول برنامه قرار گرفته‌اند که انتظار می‌رود، این تعداد تا پایان سال به 5000 پزشک متخصص برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha