۴۸۸ میلیون مترمکعب از ذخایر آبی سدهای بزرگ جنوب کشور در فاصله یک سال گذشته کاهش یافته و در حال حاضر ذخیره سد سیمره ۲۸ درصد، سد جره ۳۹ درصد و ذخیره سد کرخه ۲۱ درصد است.

سلامت نیوز: ۴۸۸ میلیون مترمکعب از ذخایر آبی سدهای بزرگ جنوب کشور در فاصله یک سال گذشته کاهش یافته و در حال حاضر ذخیره سد سیمره ۲۸ درصد، سد جره ۳۹ درصد و ذخیره سد کرخه ۲۱ درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودی به مخازن سدهای خوزستان سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب گزارش شده که این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته، سه میلیارد و ۶۹۸ میلیون مترمكعب گزارش شده بود.

بیشترین کاهش ورودی در سد مارون با ۳۹ درصد کاهش ثبت شده و در حوضه سدهای کارون سه و چهار، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند ۱۹ درصد کاهش ورودی ثبت شده است. به صورت کلی، حجم آب ورودی به سدهای استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون، ۱۳ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال كاهش یافته است.

کاهش ورودی در سد کرخه و سیمره یک درصد و در سد دز نیز سه درصد گزارش شده و در این حوضه فقط سد جره ۲۱ درصد افزایش ورودی داشته است. همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان ۱۱ میلیارد و ۳۶۸ میلیون مترمكعب ثبت شده که دو درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای خوزستان در مدت مشابه سال آبی گذشته، ۱۱ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمكعب گزارش شده بود. بر اساس این گزارش، هم‌ اکنون ۷۴ درصد از حجم مخزن سد کارون چهار، ۵۲ درصد کارون سه، ۹۵ درصد سد مسجد سلیمان، ۲۸ درصد از حجم مخزن سد مارون و ۶۵ درصد از حجم مخزن سد شهید عباسپور از آب پُر شده است.

در زمان كنونی، ۶۳ درصد از حجم مخزن سد گتوند، ۴۳ درصد از حجم مخزن سد دز، ۲۱ درصد از حجم مخزن سد كرخه، ۲۸ درصد از حجم مخزن سد سیمره و ۳۹ درصد از سد جره از آب پُر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha